Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda iMac (late 2009) som skärm till MacBook Pro (15tum ifrån 2017)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-03-06 14:33

Jag sitter med en gammal men fullt fungerande iMac ifrån 2009 som jag tidigare har använt som extra skärm med mina gamla bärbara macar. När jag köpte min senaste MacBook Pro 15 tums förra året så hamnade jag snabbt i adapterträsket.

Har kollar runt på Apple support sidor men hittar olika svar om vad som krävs för adaptrar och kablar för att få detta att fungera.

Bla säger en "So just to clarify a third party USB-C to DisplayPort adapter and a DiplayPort cable are required to connect the newer Mac laptops to a 2009 iMac."

Men jag hittar också detta svaret: "You'll plug that into the new MacBook Pro, then use a Thunderbolt/Mini Display cable to go from the Thunderbolt 3 to Thunderbolt 2 adapter into the MiniDisplay port on the iMac."

Fråga - är det någon som har fått detta att fungera? Vad för adaptrar och kablar behövs?

Senast redigerat 2018-03-06 17:17

Vilken storlek är det på iMacen?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Vilken storlek är det på iMacen?

Varför undrar du det? Den har ju använts som skärm till annan laptop tidigare, så frågan är inte huruvida iMacen funkar som extern skärm, utan det handlar bara om att hitta rätt kablar/adaptrar.

Ursprungligen av Ferengi:

Vad för adaptrar och kablar behövs?

Guide finns här:
https://support.apple.com/sv-se/HT204592

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför undrar du det? Den har ju använts som skärm till annan laptop tidigare, så frågan är inte huruvida iMacen funkar som extern skärm, utan det handlar bara om att hitta rätt kablar/adaptrar.

Aha, missade det.

Jag tänkte på att det bara är 27-tummaren som funkade med target display mode på 2009-modellerna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-03-07 07:43
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tack för svar - kollar upp detta

1
Bevaka tråden