Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix ska ge föräldrar bättre kontroll över innehållet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förändringar som ska göras tillgängliga internationellt snart ska både göra innehållet tydligare och ge föräldrar bättre kontroll över hur det filtreras.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Förändringar som ska göras tillgängliga internationellt snart ska både göra innehållet tydligare och ge föräldrar bättre kontroll över hur det filtreras.

Läs hela artikeln här

Funkar det inte med funktionen där man alltid får tala om vem som ser på Netflix vid start av appen. Kommer upp även om det är bara jag som är angiven, lite störigt iofs.

4-siffrig pinkod klarar en unge rätt snabb att lista ut om det nu inte finns en spärr på hur många försök man har på sig på ett dygn, vilket då skulle kunna reta föräldrarna som då också blir utlåsta den tiden... vad den nu är och om den finns.

Ett problem som jag sett är att Netflix ibland har innehåll under KIDS som inte är lämpligt för barn. Filmer verkar hamna där av misstag och vissa barnfilmer är även rätt läskiga. Min son blev t.ex. livrädd för trailern till Coraline. "Spökhistorier" som legat där nu under Halloween är även den inte toppen för en 4-åring.

-- A
Inlägg redigerat, läs våra trivselregler, §9. /mod

Senast redigerat 2018-11-02 18:26
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-30 16:48

Gränsen för KIDS går nog inte vid 4 år, kanske typ 12 år....

Ursprungligen av kenjon:

Gränsen för KIDS går nog inte vid 4 år, kanske typ 12 år....

Absolut, men menade främst att jag ibland sett filmer för vuxna där som klassats fel. Vår 4-åring sitter inte själv och bläddrar på Netflix, det gör däremot 7-åringen (det var han som blev rädd för övrigt).

-- A

1
Bevaka tråden