Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Komma åt hemskärmen utan att trycka på hemknappen

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att den nya hemknappen kom i bruk är det ju helt omöjligt att komma åt hemskärmen med handskar på.
Finns det något bra sätt att få upp hemskärmen utan att trycka på hemknappen?

Oumbärlig liten hjälpreda...

Hjälper det med handskar på?

@RolexJocke;

Ursprungligen av keptang:

Hjälper det med handskar på?

Just det, det va ju den detaljen också

Ursprungligen av CekariYH:

Just det, det va ju den detaljen också

Liten detalj bara.

Fast... jag skulle hävda att det spelar mindre roll om du ändå måste ta av dig handsken för att kunna navigera på skärmen.

Hemknappen är bara första försvarslinjen, du måste hur som helst kunna trycka på skärmen

Hjälper tyvärr inte med handskar.

Ursprungligen av keptang:

Hjälper det med handskar på?

@RolexJocke;

Borde funka men inte direkt praktisk.

Ursprungligen av BlackSmp:

Fast... jag skulle hävda att det spelar mindre roll om du ändå måste ta av dig handsken för att kunna navigera på skärmen.

Hemknappen är bara första försvarslinjen, du måste hur som helst kunna trycka på skärmen

Jag jobbar med tunna plasthandskar och de fungerar på skärmen men inte på hemknappen därav problemet.

Jag har en iPhone7 så det är inte en X hemknapp jag pratar om.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-03-07 06:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast... jag skulle hävda att det spelar mindre roll om du ändå måste ta av dig handsken för att kunna navigera på skärmen.

Hemknappen är bara första försvarslinjen, du måste hur som helst kunna trycka på skärmen

Nja, man kan ju till exempel vilja slänga ett öga på en kartapp när man är ute i kylan. Med appen aktiv, telefonen i vila (men ej låst) och mekanisk knapp så funkade det med handskar.

Ursprungligen av RolexJocke:

Hjälper tyvärr inte med handskar.

Ursprungligen av RolexJocke:

Jag jobbar med tunna plasthandskar och de fungerar på skärmen...

I ena inlägget säger du att mitt tips inte fungerar med handskar, och i nästa inlägg säger du att dina handskar fungerar på skärmen.

Men mitt tips är ju en virtuell hemknapp på skärmen. Då borde det väl funka???

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

I ena inlägget säger du att mitt tips inte fungerar med handskar, och i nästa inlägg säger du att dina handskar fungerar på skärmen.

Men mitt tips är ju en virtuell hemknapp på skärmen. Då borde det väl funka???

Jag såg nu att knappen kom upp även på "bakgrunden" vilket jag inte noterade först så det tål ju att testas.

Ursprungligen av RolexJocke:

Jag såg nu att knappen kom upp även på "bakgrunden" vilket jag inte noterade först så det tål ju att testas.

Virtuella knappen syns alltid.

1
Bevaka tråden