Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS uppdatering och inkompatibla appar.

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför har inte iOS nått liknande som macOS, där inkompatibla hamnar i en speciell map så man kan kolla och radera dom alla på en gång?

Med 464 appar tar det ju en evinnerlig tid att öppna dom en och en för att kolla om dom är ok.
Har jag missat nått eller har Apple?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-03-07 02:25

Skulle säga att Apple missat lite.
Men det finns en funktion att rensa oanvända appar, den kanske plockar gamla som inte stöds längre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-03-07 06:11

Det finns lista med inkompatibla appar i iOS 11.
Inställningar > Allmänt > Om > Appar

Ursprungligen av IngoX:

Det finns lista med inkompatibla appar i iOS 11.
Inställningar > Allmänt > Om > Appar

Ok, tack... synd bara att det inte går att radera dom därifrån men alltid något, ca 80 appar, en del jag måste leta upp varianter på andra kommer jag nog inte sakna.
Ger det väl några veckor ifall några kommer med en uppdatering.

Ursprungligen av CekariYH:

...Ger det väl några veckor ifall några kommer med en uppdatering.

Har det inte kommit en uppdatering för iOS 11 ännu, så lär det inte komma någon.

Det har gått ca 6 månader sedan iOS 11 släpptes.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har det inte kommit en uppdatering för iOS 11 ännu, så lär det inte komma någon.

Det har gått ca 6 månader sedan iOS 11 släpptes.

Sant!

Så, nu har jag raderat ca 80 inkompatibla iOS appar på iPhonen med vissa problem och underligheter ( skulle nog kunna radera många fler utan att sakna dom, men det får bli nån annan dag:

iOS appar att leta efter i tillgänglig motsvarande app:
Har ni några förslag som ni gillar så skjut...
Color ID 2
SymCalc
Vägmärken
Tågtavlan
Pollenkollen
Hitta Apotek
RövarText
Trafikinfo
EV Calculator (foto)
Falck
KabelGuiden

Hittar inte:
EV Calculator (foto), ligger kvar i Inställningar när man skrollar ner… ???

PeriodicTable, ligger kvar i Inställningar när man skrollar ner... ???

Oops:
Lyckades med bedriften att radera Mail, ikonen hade fått annat namn så det gick av bara farten… visste inte att man kunde radera ”fasta appar”.
Gick att ladda ner från App Store dock… med några ändringar i Inställningar under ”inte i Mail” utan i ”Konton och lösenord” fick jag tillbaka allt… pust

Har nyligen börjat använda en Iphone 6 och när jag är i en sms konversation där man skickar sms fram och tillbaka så hamnar inte varje sms i kronologisk ordning utan jag får scrolla upp för att se varje svar. Alltså svaret från den jag har en konversation med hamnar efter varandra och inte efter mina. Jag vill alltså att varje sms ska hamna efter varandra i den ordning dom skickas, det har dom alltid gjort i mina tidigare Iphone`s. Men inte nu, någon som har lösningen ?

Ok, det var alltså med Whatsapp du menade.
Bra att du hittade det själv för jag hade nog letat efter problemet i iMessage

Finns det för fanken då inget sätt att komma in i iTunes App Store på datorn?
Hittade en länk till en väldigt begränsad webbsida som i det närmaste var värdelös.

Hmmm, Touch ID i iTunes och App Store slutade plötsligt att funka... hämtade 2 appar med det, sen går det bara inte, reagerar inte alls?
Provat hård och mjuk omstart, men enda sättet är att stänga av hämtning/köp för iTunes och App Store, provad även här att stänga av och sätta på i Inställningar men utan resultat.

Edit: Haha, jag är en idiot... försökte alltså trycka på fingeravtrycket på skärmen istf på hemknappen... senil är bara förnamnet!

Senast redigerat 2018-03-09 10:49

Så, så långt är det ok, men många jag inte hitta något motsvarande till

-Color ID 2 -> BoxColor Ok
-SymCalc -> SymCalc Samma app ???? Ok
-Vägmärken -> Vägmärken Sverige Ok
-Tågtavlan -> Hittar ingen ersättare
-Pollenkollen -> Pollenkoll - dagliga prognoser Ok
-Hitta Apotek -> Hittar ingen ersättare
-RövarText -> Hittar ingen ersättare va rätt kul, omvandlade text till rövarspråket eller fikonspråket eller återställde till normal text.
-Trafikinfo -> Hittar ingen ersättare, finns en, men den funkar bara för Danmarkskartan :-/ Se Falck nedan
-EV Calculator (foto) -> Hittar ingen ersättare
-Falck -> Falck, denna har även trafikinfo. Ok
-KabelGuiden -> Hittar ingen ersättare, lite synd då den var suverän på att visa och förklara olika anslutningar för data, video audio etc kablar

Ursprungligen av CekariYH:

Finns det för fanken då inget sätt att komma in i iTunes App Store på datorn?...

I princip är svaret nej. Men det beror väl lite på vad du menar med "komma in".

Det finns den här sidan, där man kan läsa lite om apparna:
https://itunes.apple.com/se/genre/ios/id36?mt...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

I princip är svaret nej. Men det beror väl lite på vad du menar med "komma in".

Det finns den här sidan, där man kan läsa lite om apparna:
https://itunes.apple.com/se/genre/ios/id36?mt...

Japp, den sidan har jag kollat på men har ingen vettig sökfunktion.

Jag menade typ som man hade det innan i iTunes på Mac innan Apple tog bort app-delen.

Har ett svagt minne av att Apple gjorde en iTunesversion med app-delen kvar men kan inte hitta den...

Ursprungligen av CekariYH:

...en iTunesversion med app-delen kvar men kan inte hitta den...

Första träffen i den här sökningen:
https://www.google.se/search?q=itunes+with+ap...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Första träffen i den här sökningen:
https://www.google.se/search?q=itunes+with+ap...

Tackar!
Lite gammal, från slutet av förra året med ett lägre versionnummer men ska ändå gå att installera... får väl prova på, men missar väl en del säkerhetsändringar etc samt att man måste uppgradera/hålla reda på om nya versioner kommer manuellt.

1
Bevaka tråden