Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Barn låste mammans Iphone i 47 år

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saxat ur Omni:

"IOS har en säkerhetsfunktion som gör att man bara får ett visst antal försök på sig att låsa upp en telefon innan enheten låser sig helt för en tid. För varje misslyckat försök att låsa upp telefonen därefter förlängs tiden som enheten låser sig. South China Morning Post rapporterar nu om en kvinna i Shanghai som låtit sitt barn använda hennes Iphone med resultatet att den låst sig i 25 miljoner minuter, vilket innebär ungefär 47 år.
Kvinnan ska av den officiella Applebutiken i Shanghai ha fått uppmaningen att fabriksåterställa telefonen, alternativt vänta i 47 år.
Appleteknikern Wei Chunlong säger till SCMP att han tidigare sett fall där telefoner låst sig i uppåt 80 år."

En aningens överdrivet av Apple, men grejen blir ju snudd på antik

Blir ju lite som en sån där nergrävd tidskapsel...

Man tycker ju att Apple borde begränsa till max en vecka eller månad... blir ju lite löjligt med år och flera år

Har ju iofs sig hänt mig också, då jag har haft Watch:en i fickan och fipplat när jag skulle ta upp den.. blev typ 5-10 minuter innan jag kunde låsa upp den, men funkar ju åtminstående fortfarande som klocka med låst skärm.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-03-07 13:18

Nollställ, återställ från iCloud säkerhetskopia. Under tiden detta sker tar man sig en funderare över om barnen måste leka med vuxen grejjer.
Vad är problemet?

Jo, flera decenneriers utlåsning är lite löjligt. 3 mån är rimligt. Under den tiden åk man kunna radera alt läsa upp via iCloud.com anser jag.

Ursprungligen av CekariYH:

Man tycker ju att Apple borde begränsa till max en vecka eller månad... blir ju lite löjligt med år och flera år

Ursprungligen av reboot81:

Jo, flera decenneriers utlåsning är lite löjligt. 3 mån är rimligt. Under den tiden åk man kunna radera alt läsa upp via iCloud.com anser jag.

Kanske hade det varit bättre med en valbar maxtid? En vecka/månad eller 3 månader kanske är ok för oss vanliga dödliga, men kanske inte okej för andra (kanske där det finns känslig företagsdata i mail eller liknande).

Fanns det inte någon tråd här på forumet om någon vars iPod Touch hade låst sig i flera miljoner år?

På min företagstelefon så raderas telefonen efter tio felaktiga försök. Det har hänt både en, två och fem gånger att man fick återställa telefonen. Numera vet min dotter bättre än så.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-03-26 12:16
Ursprungligen av TheiPad:

Fanns det inte någon tråd här på forumet om någon vars iPod Touch hade låst sig i flera miljoner år?

Flera miljoner minuter som blir ca 45-47 år eller något i den stilen. Min sons iPad från skolan fick krossat glas...

Ursprungligen av frazze:

Flera miljoner minuter som blir ca 45-47 år eller något i den stilen. Min sons iPad från skolan fick krossat glas...

Jobbigt!

1
Bevaka tråden