Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera bilder från minneskort till iPad

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har använt iPad i många år. Min nuvarande är 2 år. Men jag har aldrig haft problem med att överföra bilder från minneskort tidigare. Så sent som 2 mars så fungerade detta klanderfritt. Men nu reagerar inte iPad på att jag anslutit min sedvanliga adapter.
Känns problemet igen ?

Vilken iPad? Vilken adapter? Vilken sorts minneskort? Vilken version av iOS?

Vilka åtgärder har du provat? Har du startat om iPaden?

Senast redigerat 2018-03-08 16:57

ipad air
Adapter = lightning air
Minneskort = Sandisk Ultra 40mb 8 gb (har använt detta kort i två år)
Version ” iOS 11.2.6

Har provat att starta om i alla möjliga varianter minst 10 ggr.

Ursprungligen av Mormor45:

Adapter = lightning air

Hur ser en sådan ut? Aldrig hört talas om något sådant.

Ursprungligen av Mormor45:

Har provat att starta om i alla möjliga varianter minst 10 ggr.

Vad innebär "alla möjliga varianter"? Det finns väl bara två sätt - mjuk och hård omstart.

Ursprungligen av Mormor45:

Jag har använt iPad i många år. Min nuvarande är 2 år. Men jag har aldrig haft problem med att överföra bilder från minneskort tidigare. Så sent som 2 mars så fungerade detta klanderfritt. Men nu reagerar inte iPad på att jag anslutit min sedvanliga adapter.
Känns problemet igen ?

Tolkar jag det rätt när du skriver "...överföra bilder från minneskort..." dvs överföra bilder till iPad?

Ursprungligen av Mormor45:

Jag har använt iPad i många år. Min nuvarande är 2 år. Men jag har aldrig haft problem med att överföra bilder från minneskort tidigare. Så sent som 2 mars så fungerade detta klanderfritt. Men nu reagerar inte iPad på att jag anslutit min sedvanliga adapter.
Känns problemet igen ?

Minneskortet heter Sandisk Ultra 40 mb/s 8 Gb
IOS version 11.2.6
Om man läser Apples handledning så kan man testa 4 olika sätt att försöka överföra bilder. Det har jag gjort flera ggr.

Du har inte en Mac och iCloud?

  • Medlem
  • Warszawa
  • 2018-03-08 21:39
Ursprungligen av Mormor45:

Men nu reagerar inte iPad på att jag anslutit min sedvanliga adapter.
Känns problemet igen ?

Beror på, kanske. Ibland startar inte Bilder-appen av sig själv när jag ansluter min adapter, men öppnar jag appen manuellt har jag aldrig sett att det strular. Svårt att säga från ditt inlägg om du även menar vid manuellt hanterande.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur ser en sådan ut? Aldrig hört talas om något sådant.

Ursprungligen av Amlux:

Beror på, kanske. Ibland startar inte Bilder-appen av sig själv när jag ansluter min adapter, men öppnar jag appen manuellt har jag aldrig sett att det strular. Svårt att säga från ditt inlägg om du även menar vid manuellt hanterande.

Jag öppnar appen och kan inte se ”importera”. Det fungerade förra fredagen, liksom det har gjort i flera år, men inte nu.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-03-09 09:19

Skit/smuts i kontakten.

Ursprungligen av Mormor45:

Jag har använt iPad i många år. Min nuvarande är 2 år. Men jag har aldrig haft problem med att överföra bilder från minneskort tidigare. Så sent som 2 mars så fungerade detta klanderfritt. Men nu reagerar inte iPad på att jag anslutit min sedvanliga adapter.
Känns problemet igen ?

Nu testade jag återigen att föra över bilder. Och fick för första gången upp ”detta tillbehör kan inte anslutas till denna ipad”. Men så vände jag på lightningkontakten, och se.... då fungerade det. Det är alltså något fel på ett originaltillbehör. Det har som sagt fungerat i flera år. Har använts 6-7 ggr per år.
Får tacka alla som jag besvärat. Upptäckte igår kväll att det gick inte att logga in på er webbplats. Varför det? Undrar jag.
Tack i alla fall.

Ursprungligen av reboot81:

Skit/smuts i kontakten.

Du har kanske rätt. Eftersom det fungerade när jag vände på kontakten. Törs man rengöra på något vis ? Har ju inga problem med att ladda batteriet.

Ursprungligen av Mormor45:

Du har kanske rätt. Eftersom det fungerade när jag vände på kontakten. Törs man rengöra på något vis ? Har ju inga problem med att ladda batteriet.

Blås i kontakten / använd en tandpetare i trä.

Ursprungligen av Mormor45:

(bild)

Och den kallar du för "lightning air"?

Så vitt jag kan se, så är det en "lightning to 30-pin" plus en "camera connection kit".

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och den kallar du för "lightning air"?

Så vitt jag kan se, så är det en "lightning to 30-pin" plus en "camera connection kit".

Jag skrev det som stod angivet på kvittot. Ursäkta. Trodde att detta var korrekt. Det är en iPad Air som jag har.
Men har nu förstått att det är problem med kontakt i ”uttaget” på iPaden. Så jag fann felet själv.

1
Bevaka tråden