Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony/Minolta objektiv A-fattning säljes till bra priser. Intressekoll.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte sälja av en massa objektiv, ett 15-tal, för Sony och Minolta DSLR kameror samt även ett Laowa 12mm f2.8 Zero-D för Sony E-fattning.

Gör en intressekoll innan jag lägger ner en massa arbete med att lista eller visa dom här.
Alla objektiven är förstklassiga, en del av dom bär på spår av användning som tex färgslittage, men glasen/optiken är helt felfria.

Så kom med önskemål vad ni söker för denna fattning, A-mount, här i tråden, så svarar jag om jag har det eller inte, så kan vi diskutera pris och leverans-sätt senare lite mer privat om jag nu har det.

Edit: Glömde skriva att jag har en massa andra tillbehör till dessa kameror också, som blixtar, mellanringar etc.

Senast redigerat 2018-03-08 19:20

Tjenare CekariYH!

Jag är lite intresserad! Jag kör en hederlig A7rii och har en adapter och har tidigare kört en del med denna. Finns som du säkert har superkoll på lite nackdelar men det funkar också helt okej! Jag är intresserad av något kul på telesidan - har du något fast på säg 2-400 mm eller 70-200 eller liknande? Du skall inte bara slänga upp en lista på brännvid och bländare på dina objektiv?

Ursprungligen av Larsvegas:

Tjenare CekariYH!

Jag är lite intresserad! Jag kör en hederlig A7rii och har en adapter och har tidigare kört en del med denna. Finns som du säkert har superkoll på lite nackdelar men det funkar också helt okej! Jag är intresserad av något kul på telesidan - har du något fast på säg 2-400 mm eller 70-200 eller liknande? Du skall inte bara slänga upp en lista på brännvid och bländare på dina objektiv?

Hej, kör också med en a7RII och en a99V.

Fasta telen A-fattning:
Minolta 300/4 G
Minolta 400/4.5 G
Minolta 200/4 G Macro (ganska ovanligt)
Sony CZ 135/1.8 G (Otroligt skarp glugg)
Tele zoomar:
Minolta 70-200/2.8 G
Sony 70-400/4-5.6 G SSMII (En pärla men tungt, funkar kalas med Sony LA-EA3)
Dessa funkar med Sony LA-EA4, 70-400 med Sony LA-EA3 för Sony kameror med E-fattning.
Samtliga för FF men kan naturligtvis användas på APC-S kameror.

Teleconverter för alla utom 70-400. OBS teleconvertrarna funkar inte ihop med LA-EA3/4!:
Minolta 2x
Sony 1,4x

Du kan söka upp och läsa om dom här: Dyxum lensguide

Senast redigerat 2018-03-26 11:00
1
Bevaka tråden