Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Storlek ni valt å varför?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Morsning!

Inför inköp av AW3 så funderar jag på storleken, hade väldigt gärna valt den mindre på grund av utseendet runt handleden. Men läst att 42mm har större batteri och eftersom klockan ska användas för blodsocker info och träning, så undrar jag tror ni den lilla räcker batterimässigt eller bäst att köra på 42an?

Vilken storlek valde du å varför?

Tack!

  • Medlem
  • 2018-03-09 21:04

Jag valde 42 mm. Jag är en välvuxen man. Därför.

Jag är nyfiken på vad du menar med blodsockerinfo. Har du en blodsockermätare som du kopplar till klockan?

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-03-09 23:37
Ursprungligen av D_Odell:

Morsning!

Inför inköp av AW3 så funderar jag på storleken, hade väldigt gärna valt den mindre på grund av utseendet runt handleden. Men läst att 42mm har större batteri och eftersom klockan ska användas för blodsocker info och träning, så undrar jag tror ni den lilla räcker batterimässigt eller bäst att köra på 42an?

Vilken storlek valde du å varför?

Tack!

Har en 42mm då jag tycker att 38mm hade varit alldeles för litet för mig.
Även jag undrar hur du tänkte mäta blodsockret med klockan? Kör mina freestyle-puckar till iPhonen nu.

Jag hade AW0 42 mm, köpte sedan AW3 38:an vilken passar mig bättre samt smidigare. Om jag inte tränar räcker den drygt 2 dgr, tränar jag och spelar musik till Airpods samtidigt räcker den lätt 1 dygn, Nu beror ju allt naturligtvis på hur man tränar men batteritiden räcker bra för mig.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-03-10 10:53

Har en 42 mm's då jag helst vill se vad som finns på 'urtavlan'.

  • Medlem
  • 2018-03-10 11:12

Jag valde 38 mm eftersom att jag har en ganska smal handled. Är inte så lång heller och ville inte ha en alldeles för stor klocka. Testa och följ dina preferenser!

Jag valde storleken 42 mm och hade väl ingen direkt medveten tanke med det. Men jag tänkte nog att batteritiden skulle vara lite bättre och att skärmen helt enkelt skulle bli lite större.

Har lite svårt att se att någon som helst fördel med den mindre modellen. Den större är absolut inte för stor på något vis.

Tack för alla svar! Siktar på en 42 då. Kommer fortsätta köra med en Dexcom som kör BT till mobben som sen BT:ar till klockan med mmol/l. Fördröjningen suger säkert men hoppas duga..
https://www.dexcom.com/sv-SE/faq/kan-jag-visa...

Vill kunna springa mina mil uran behöva titta på mobven hela tiden..

Tack igen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-03-10 18:07

Jag har jättesmala handleder, min sambo mobbar mig för det, har 42mm och den ser inte för stor ut. Testade 38mm i new York förra året, kändes som en barnklocka...

Har inga grova underarmar direkt men 42an sitter perfekt, skulle inte vilja ha mindre.

1
Bevaka tråden