Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone7 drar helt plötsligt massor med ström

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPhone 7 med iOS 11.2.6 som helt plötsligt bara äter batteri. Normalt om jag laddat den till 100% och den ligger över natten (7 timmar) har den visat typ 98% kvar. Nu visar den 49% och har bara legat i viloläget och förbrukingen ser ut så här.

Jag har startat om och även gjort en hård omstart utan framgång. Vad mer kan man göra för att komma till rätta med detta? Telefon är cirka ett år gammal så batteriet borde ju vara ok.

Återställa nätverksinställningar.
Återställa telefonen från säkerhetskopia.
Återställa telefonen utan säkerhetskopia.
Lämna in på service.

Sen är den fixad.

Ursprungligen av keptang:

Återställa nätverksinställningar.
Återställa telefonen från säkerhetskopia.
Återställa telefonen utan säkerhetskopia.
Lämna in på service.

Sen är den fixad.

Hur återställer jag nätverksinställningar? Eller kan jag stänga av WiFi över natten tex och se om det blir någon skillnad?

Återställa från säkerhetskopia, innebär det att jag säkerhetskopierar den manuellt och sedan laddar tillbaks säkerhetskopian till telefon?

Ursprungligen av RolexJocke:

Hur återställer jag nätverksinställningar? Eller kan jag stänga av WiFi över natten tex och se om det blir någon skillnad?

Återställa från säkerhetskopia, innebär det att jag säkerhetskopierar den manuellt och sedan laddar tillbaks säkerhetskopian till telefon?

Steg 7 här; https://support.apple.com/sv-se/HT204051
Nej, bara du har en säkerhetskopia att återställa från, t.ex. iCloud.

Ursprungligen av keptang:

Steg 7 här; https://support.apple.com/sv-se/HT204051
Nej, bara du har en säkerhetskopia att återställa från, t.ex. iCloud.

Jag börjar med att nollställa nätverket, det kan vara syndaren eftersom jag hållt på och mixtrat med inställningarna där senaste veckorna med en ny accesspunkt. Nästa steg blir ditt andra förslag med återställning men då måste jag väl lada hem nytt bankid och swish osv så jag avvaktar med detta tillsvidare.

Tack för hjälpen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-03-17 11:02
Ursprungligen av RolexJocke:

Jag börjar med att nollställa nätverket, det kan vara syndaren eftersom jag hållt på och mixtrat med inställningarna där senaste veckorna med en ny accesspunkt. Nästa steg blir ditt andra förslag med återställning men då måste jag väl lada hem nytt bankid och swish osv så jag avvaktar med detta tillsvidare.

Tack för hjälpen.

Bara nytt BankID. De andra bankapparna påverkas inte.

Där låg problemet. Nollställde nätverksinställningarna och nu har telefon legat 24 timmar i viloläge och har 93% batteri kvar.

Så jag tackar och bugar för hjälpen.

Ursprungligen av RolexJocke:

Där låg problemet. Nollställde nätverksinställningarna och nu har telefon legat 24 timmar i viloläge och har 93% batteri kvar.

Så jag tackar och bugar för hjälpen.

Toppen.

Dom senaste veckorna har min iPhone 6+ också börjat käka batteri, mellan ca 14-15 kan den plötsligt tappa 40-50% med den i inner-fickan utomhus, tror det börja ungefär när jag uppdatera från iOS 10.xx till 11.2.6.

Dom översta i listan var runt 12-slaget utom Musik, GoPro och Fartkoll som användes runt 14...
Nån som har en susning?

1
Bevaka tråden