Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV 4K fryser efter ett tags musikspelning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Köpte en ny Apple TV 4K nyligen och har märkt att när man har spelat musik ett tag över TV:n så hänger sig musikappen. Den spelar fortfarande, men enda sättet att komma ur musikspelaren är att dra ur sladden så ATV:n startar om. ATV:n reagerar varken på fjärren eller om man försöker komma åt den via remote-appen i iPhone eller skärmdubblering. Ska man avvakta en uppdatering eller är det retur till MediaMarkt som gäller? ATV:n är ju ny så jag vet inte om det är idé att köra en nollställning.

Börja med en återställning.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Börja med en återställning.

Suck, jag som hade lagt minst 7 minuter på att konfigurera den. Ogjort arbete.

Har haft liknande problem däremot inte för att ha spelat musik utan bara av att ha använt diverse tv/film appar. Fick nog och återställde för 10 dagar sedan. So far, so good.

Min tycks ha skärpt sig inför hot om återställning. Inte haft problem på några dagar. Vi får se hur det går.

Ursprungligen av SethCohen:

Har haft liknande problem däremot inte för att ha spelat musik utan bara av att ha använt diverse tv/film appar. Fick nog och återställde för 10 dagar sedan. So far, so good.

Åkte på det igen. Hänger sig efter att ha självdött, sedan står det bara och laddar. Tvingas dra ut strömmen för att väcka liv i den. Gjorde en andra återställning nu, om inte händer igen åker den tillbaka.

Efter en fjärde gång ringde jag supporten som inte kunde hjälpa mig. Blev ett besök hos Apple på Emporia, Malmö. Fick en ny enhet..

1
Bevaka tråden