Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfplattan måste hitta sig själv

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-03-27 22:07
Ursprungligen av darkshippo:

Problematiken är att Apple genom kravet på uppdatering av IOS som leder till att äldre iPads blir värdelösa. Min sambos ipad mini gen1 är ingen höjdare. :/. Hade jag haft möjligheten att nedgradera så skulle jag fortsätta kunna använda den.

Apple kräver inte att du uppdaterar den.

Ursprungligen av Json_81:

Apple kräver inte att du uppdaterar den.

Nej men i princip då man inte får säkerhetsuppdateringar om man inte uppdaterar. Man vill ju i ett sådant fall få säkerhet utan nya features.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-03-28 10:22
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Nej men i princip då man inte får säkerhetsuppdateringar om man inte uppdaterar. Man vill ju i ett sådant fall få säkerhet utan nya features.

Du klagar alltså på att Apple tvingar på dig ny hårdvara för att de inte gör uppdateringarna som du vill även fast de är överlägset bäst att på uppdatera gammal hårdvara? Dessutom är det inte bara iOS som blir mer krävande, det gäller alla appar med.

Det bör hursom vara ett minskande problem nu när prestandautvecklingen är mindre även på mobila enheter.

Ursprungligen av Json_81:

Du klagar alltså på att Apple tvingar på dig ny hårdvara för att de inte gör uppdateringarna som du vill även fast de är överlägset bäst att på uppdatera gammal hårdvara? Dessutom är det inte bara iOS som blir mer krävande, det gäller alla appar med.

Det bör hursom vara ett minskande problem nu när prestandautvecklingen är mindre även på mobila enheter.

Nej jag har aldrig klagat på det. Jag tycker man SKA uppdatera tills man inte längre får uppdateringar. Det jag kan tycka är synd är att Apple sedan släpper stödet för dessa enheter direkt. Där tycker jag att de kunde fotsätta skicka ut säkerhetsuppdateringar men strunta i alla nya features. Windows stödde ju XP hur länge som helst t.ex. Det finns ju nämligen massor med människor som inte vill köpa en ny dator vart 3 år. Men utveckling kommer som sagt att avstanna mer och mer nu och då kommer förmodligen Apple stödja enheter längre också (de gör ju det på Mac, 2010 modeller har ju fortfarande stöd, kanske tom 2009?)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-03-28 13:28
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Nej jag har aldrig klagat på det. Jag tycker man SKA uppdatera tills man inte längre får uppdateringar. Det jag kan tycka är synd är att Apple sedan släpper stödet för dessa enheter direkt. Där tycker jag att de kunde fotsätta skicka ut säkerhetsuppdateringar men strunta i alla nya features. Windows stödde ju XP hur länge som helst t.ex. Det finns ju nämligen massor med människor som inte vill köpa en ny dator vart 3 år. Men utveckling kommer som sagt att avstanna mer och mer nu och då kommer förmodligen Apple stödja enheter längre också (de gör ju det på Mac, 2010 modeller har ju fortfarande stöd, kanske tom 2009?)

Man kan inte riktigt jämföra med desktop-OS. Åtminstone inte än.
Mängder med företag satt kvar med XP länge pga kompabilitet med diverse mjukvara. Det hade väldigt lite, om ens något, att göra med hur ofta konsumenter vill köpa ny hårdvara.

Använder min iPad mest för navigering i bilen, så den blir inte så värst mycket använd nu för tiden...

iPad all the way. Nästan.
Jag använder min iPad jämt. Den är smidig då man kan förflytta sig hemma och ha med den hela tiden. Använder den mest till youtube, surf och spel. Nu på senare tid är jag mer bekväm med iPhone X så den använder jag allt oftare men ipaden är klara favoriten så länge jag är hemma.
Lustigt nog använder mina barn inte iPad alls. iPhone/dator bara. Och frugan använder dator/iPad 50/50.
Har en iPad mini 4 nu och funderar på att köpa den nya 9,7 tums ipaden. Lite rädd att den ska kännas för stor, tung o klumpig.
Största irritationen jag har mot iPad är att den inte har fronthögtalare. Efter alla dessa år sitter man fortfarande och kuperar handen runt högtalaren. Men förutom det är den bara bäst

Bevaka tråden