Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #224: Allt på en gång före påsk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har varit flera event på en gång. Ida kommer direkt från flyget in i studion och det pratas bland annat om Huawei P20, Apples nya Ipad och blindtest av högtalare.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-03-31 10:08

Tackar för avsnittet ?

Huawei är stora och håller på med mycket men är ändå förvånad över vissa design saker och att de inte går sin egen väg. Bezelless verkar finnas två vägar en med sensor lugg och en utan. P20 verkar vara något mittemellan kanske.

Två korta historier nedan om man orkar

1987 så var där en vaken lärare som fick gymnasieskolan att köpa in 3 st AutoCAD stationer vilket var lite före sin tid. Ingen kunde något utan vi var ett gäng som lärde varandra och sedan läraren grunderna i CAD, mycket intressant tid nu i efterhand.

Min första yrkes PC var en Pentium CAD station med 110 mb disk. Man backade hela disken på 100 disketter i nummerordning då nätverk inte fanns. Priset var ca 150 000 kr med digitizer och skärm i den tidens pengar ?

Edit
Google har ju G Suite för utbildning och då Android appar funkar på Chromebooks så finns även PC /Mac / IOS utbildningsappar numera portade till Chromebooks.
Apple hade ju precis som ni säger utbildningsområdet i sin hand men tappade till viss del bollen får se om det nya de kommer med hjälper. Men nya iPad inklusive penna och tangentbord kostar fortfarande en slant. Ser man till mina barn 4 och 6 år så har man genomgående iPad i förskolan. Får se när de får personlig enhet och vad det blir ?

Senast redigerat 2018-03-31 10:28

Tackar och bugar för att ni producerar denna fantastiska poddcast åt oss lyssnare! ? Alla som har det minsta teknisk intresset borde ge denna poddcast ett försök! Jag gjorde och nu är jag fast! ?

1
Bevaka tråden