Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spillt mjölk på datorn

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Inatt spillde jag halvvaken ut ett glas mjölk över tangentbordet på min MacBook Pro. Jag stängde direkt av den, vände datorn upp och ner och lät så mycket som möjligt rinna ut. Sedan tog jag en trasa och torkade av mjölken som var synlig och kvar.

Efter det ställde jag datorn upp och ner som ett A. Det har nu gått 12 timmar sedan missödet och datorn startar inte. Är det helt kört eller ska jag vänta längre innan jag startar? Mycket möjligt att jag har gjort något fel när jag försökte rädda datorn, jag har inte särskilt bra koll och jag var som sagt halvvaken.

Om datorn är helt död, finns det något sätt att rädda filer från datorn? Jag har en annan likadan MacBook. Skulle man kunna flytta över hårddisken till den andra datorn tex? Tacksam för alla tips.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-04-02 17:50

Berätta vad det är för modell på datorn (retina?)
Har du hemförsäkring med drulletillägg kan det vara bra att beakta också.

Börja med att berätta vilken mbp det är. Lättare att rädda innehållet om hårddisken inte är fastlödd på moderkortet.

För att avgöra bästa sätt att rädda data behöver vi veta lite mer. Hur färsk och komplett backup har du av datorn?

1
Bevaka tråden