Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sälja till mTorget

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på väg att sälja min MacBook Pro till mTorget och undrar om någon här av erfarenhet av dem? Tänker nu på sälja och inte köpa.

Hade aldrig sålt till en återförsäljare.

Vilken dator har du och vad betalar dom?

Ursprungligen av _empty:

Hade aldrig sålt till en återförsäljare.

Vilken dator har du och vad betalar dom?

MacBook Pro med 13-tum Retina-skärm från sent 2012 (8 GB RAM, 256 GB SSD, Intel i5). De erbjuder 5000 kr.

Kunder som velat sälja produkter till mTorget verkar inte så nöjda.
https://se.trustpilot.com/review/www.mtorget....

Ursprungligen av keptang:

Kunder som velat sälja produkter till mTorget verkar inte så nöjda.
https://se.trustpilot.com/review/www.mtorget....

Sant, jag har läst och googlat. Man blir bara osäker på om de som hörs är de "få" som har blivit missnöjda? Det skulle liksom inte förvåna mig om de som skickar in inte alltid uppfyller kraven. Jag har suttit och lusläst allt jag kan och jag skickade dessutom ett mail till mTorget där jag beskrev datorns skick till punkt och pricka. Allt för att undvika ev. missförstånd om vad "bra skick" betyder exempelvis.

Om du nu får 5000 så är det väl okej för en 5-6 år gammal dator.

Ursprungligen av keptang:

Om du nu får 5000 så är det väl okej för en 5-6 år gammal dator.

Ja, jag är nöjd med deras värdering. Nu har jag visserligen en helt ny och oöppnad/plomberad originalladdare som medföljer, men det är för att ursprungsladdaren är lagad. Köpte laddaren när jag trodde att ursprungsladdaren var körd men pappa fixade den, men den klassificeras ändå som "trasig" i deras värdering (vilket jag kan förstå).

jag har sålt datorer till dem vid två tillfällen och var hur nöjd somhelst.

Jag har sålt två Apple Watch Series 1 (en 42mm och en 38mm) och jag har sålt två stycken iPhone 6S. Första försäljningen, klockorna, var jag väldigt nöjd med, både värderingen (klart man alltid vill ha mer), bemötandet och hur snabbt det gick från första kontakt till pengar på kontot.
När vi sålde telefonerna gick det inte lika snabbt. Kanske var det svårare att värdera? Kontaktade dem, i ärendet, då jag tyckte att det drog ut på tiden och fick ett rätt kort svar, om att de hör av sig när värderingen är klar. Denna gång blev jag ännu mindre nöjd med värderingen, men som sagt, de skall ju leva också, samt att just telefoner får de ju in vansinnigt många av.

Så, mitt betyg är väl godkänt! Hade inte tvekat att använda dem igen, i samma ärende.

Varför gå miste om dom pengarna mtorget kommer tjäna? Sälj själv på blocket!

Ursprungligen av _empty:

Varför gå miste om dom pengarna mtorget kommer tjäna? Sälj själv på blocket!

Därför att man inte orkar med dårarna som kommer med skambud och tycker man är en idiot som inte säljer till just dem. Det extra kronorna som man kanske kan få på blocket är inte värt jobbet.

Jag har sålt en iMac 21.5"och en iPhone 6 till mTorget och är hur nöjd som helst. Inga problem med värderingen. Skulle min nuvarande MBP 2011 pajja så blir det nog en ett par år gammal MBP från dem.

Och ja, jag låter bilhandlaren ta min bil i inbyte också. Sälja telefoner och bilar på blocket, nej tack.

Ursprungligen av Sir N.:

Därför att man inte orkar med dårarna som kommer med skambud och tycker man är en idiot som inte säljer till just dem. Det extra kronorna som man kanske kan få på blocket är inte värt jobbet.

Jag har sålt en iMac 21.5"och en iPhone 6 till mTorget och är hur nöjd som helst. Inga problem med värderingen. Skulle min nuvarande MBP 2011 pajja så blir det nog en ett par år gammal MBP från dem.

Och ja, jag låter bilhandlaren ta min bil i inbyte också. Sälja telefoner och bilar på blocket, nej tack.

Medhåll..?

1
Bevaka tråden