Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra deal på Apple Watch?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-04-05 19:12

Hej!

Jag har funderat ett tag på att eventuellt köpa en Apple Watch. Idag tittade jag in i en butik som säljer diverse teknikprylar och hittade två klockor till ett bra pris, tror jag.

En 38mm series 1 i rostfritt stål med klassiskt spänne för 1999 kr och en 38mm series 1 i rostfritt stål med länkarmband för 2999 kr.
Jämfört med retailpriset när dessa klockor var nya är ju priserna mycket bra, bara armbanden i sig säljs ju för 1500 respektive 5000kr.

Det jag funderar över är om series 1 kanske inte är värd att lägga pengar på 2018. Vad säger ni som har erfarenhet? Är det värt även om det är series 1?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-04-05 19:16

Nej.

Jag köpte iofs en series 1 i stål med svart stållänk men det var bara pga att jag ville ha stållänken till min nuvarande klocka och hela paketet var 1000 kr billigare än enbart stållänken

Men skulle inte köpa s1 för att använda klockan.

Har fortfarande kvar och använder min series 1, har inte så långt sett sett dom nyare är värt 5-6k mer, övertyga mig gärna...

Beror ju på vad man vill använda sin klocka till, bara notiser då är det ju perfekt. Tycker min S2 är seg till annat än det också.

Ursprungligen av CekariYH:

Har fortfarande kvar och använder min series 1, har inte så långt sett sett dom nyare är värt 5-6k mer, övertyga mig gärna...

5-6' mer?

En S3/42mm kostar 3.995:-

  • Medlem
  • 2018-04-06 12:45

Annars kan man prenumerera på Teknikens värld och få en iWatch på köpet ?
Fick den att utvärdera av svärfar
Vågade inte koppla den till min daily driver dock
Gick att koppla till min gamla S5
Skämt åsido vilken rip off från AW

Ursprungligen av BlackSmp:

5-6' mer?

En S3/42mm kostar 3.995:-

Sorry, skulle skrivit 3-4k

Rent allmänt så tycker jag fortfarande att det är bättre att satsa på senaste modellen. Det som är bra med dessa utförsäljningar är att man kan få ett bra band för ett lägre pris än vad banden kostar men banden är ändå en bisak - klockan är det viktiga.

Men nu sitter jag i Florida och funderar på att leta upp en Apple store och titta på en homepod

Ursprungligen av CekariYH:

Har fortfarande kvar och använder min series 1, har inte så långt sett sett dom nyare är värt 5-6k mer, övertyga mig gärna...

Varför skulle vi göra det? Bra om du är nöjd med vad du redan har ju.

1
Bevaka tråden