Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Få ut mer av pennan i Pages, Keynote och Numbers

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyligen uppdaterade Apple sin appsvit Iwork med stöd för Apple Pencil, en penna som fungerar med Ipad Pro och sjätte generationens Ipad. 99 guidar dig genom de nya funktionerna, vad kan man göra?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-06 06:35

Jag testade smarta anteckningar men den verkar inte så smart...
Verkar inte gå att ändra tjocklek på översättningsprogram?
Nog för att det står beta men funktionen finns ju om man ritar bild.

Ursprungligen av Json_81:

Jag testade smarta anteckningar men den verkar inte så smart...
Verkar inte gå att ändra tjocklek på översättningsprogram?
Nog för att det står beta men funktionen finns ju om man ritar bild.

Det smarta i funktionen handlar väl om hur markeringar man gör följer med i texten tänker jag. Får se hur funktionen utvecklas framåt, tjocklek på pennorna kanske dyker upp för det finns ju i tecknings-paletten som du säger. Däremot tycker jag man kommer långt med att luta pennan och rita för att få olika "tjocklek" så använder inte så ofta den funktionen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-06 10:48
Ursprungligen av Ida Blix:

Det smarta i funktionen handlar väl om hur markeringar man gör följer med i texten tänker jag. Får se hur funktionen utvecklas framåt, tjocklek på pennorna kanske dyker upp för det finns ju i tecknings-paletten som du säger. Däremot tycker jag man kommer långt med att luta pennan och rita för att få olika "tjocklek" så använder inte så ofta den funktionen.

Det tänkte jag inte på, lutade man pennan gick det ju att få det lite smalare.
Hoppas ändå de fixar till den som i ritläget och även så man kan välja färg fritt.

1
Bevaka tråden