Apple-Tv Gen 4, problem med appar/nätverk

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Urshult
  • 2018-04-06 08:38

Hej
Jag har stora problem med min Apple-tv. Flera gånger så har jag fått upp ett felmeddelande om att min HDMI-Kabel inte stödjer ett specifikt format (kommer inte ihåg exakt format) utan måste byta kabel. Men efter omstart och stängning av appar så funkar det igen. Efter uppdatering till 11.3 så har jag fått problem med anslutningen, kan inte starta Telia Play bland annat, utan det står bara och "tuggar". Jag har en kabel in i Apple-tv och det har alltid funkat innan. Kan man kolla hur den är kopplad till internet, om den kopplar via WIFI eller kabel?

Senast redigerat 2018-04-06 10:44
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-06 10:43
Ursprungligen av nufc78:

Hej
Jag har stora problem med min Apple-tv. Flera gånger så har jag fått upp ett felmeddelande om att min HDMI-Kabel inte stödjer ett specifikt format (kommer inte ihåg exakt format) utan måste byta kabel. Men efter omstart och stängning av appar så funkar det igen. Efter uppdatering till 11.3 så har jag fått problem med anslutningen, kan inte starta Telia Play bland annat, utan det står bara och "tuggar". Jag har en kabel in i Apple-tv och det har alltid funkat innan. Kan man kolla hur den är kopplad till internet, om den kopplar via WIFI eller kabel?

Inställningar->nätverk

Har du testat med en annan kabel?

1
Bevaka tråden