Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra avsändare i mail

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det möjligt att ändra avsändare i mail appen på en iPad Pro 12,9 med iOS 11.3?
Det verkar ju bli Apple Id namnet automatiskt även om jag ändrar namnet i IMAP Kontoinformation.

Ursprungligen av RolexJocke:

Är det möjligt att ändra avsändare i mail appen på en iPad Pro 12,9 med iOS 11.3?
Det verkar ju bli Apple Id namnet automatiskt även om jag ändrar namnet i IMAP Kontoinformation.

Är det här du ändrar namnet?

Inställningar > Konton och lösenord > Ditt mejlkonto > Konto > Namn?

Ursprungligen av Ida Blix:

Är det här du ändrar namnet?

Inställningar > Konton och lösenord > Ditt mejlkonto > Konto > Namn?

Tack Ida.

Så trodde jag också att det var men tyvärr inte. Där har jag bara förnamnet ifyllt men när jag mailar så blir
det både för och efternamn som i mitt Apple Id som är avsändaren. Skumt. jag har ju samma mail på flera
PC datorer och där blir det bara förnamnet. Men skickar jag från min iPhone eller iPad så blir det både förnamn
& efternamn. Tyvärr verkar det inte gå att ändra Apple Id till bara förnamnet.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-04-09 21:32

Det var en svår nöt att knäcka. Hittade lösningen här.

På svenska: logga in på https://www.icloud.com/#mail
klicka på kugghjulet nere tv, sedan på Preferences, andra fliken Accounts, fältet Full name är där du väljer vad som skall synas.

Ursprungligen av reboot81:

Det var en svår nöt att knäcka. Hittade lösningen här.

På svenska: logga in på https://www.icloud.com/#mail
klicka på kugghjulet nere tv, sedan på Preferences, andra fliken Accounts, fältet Full name är där du väljer vad som skall synas.

Går jag in på inställningar så finns inte fliken konto. Jag har visserligen ingen iCloud mail adress utan jag kör på en
mailadress som jag har på min egen server:

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-04-10 00:33
Ursprungligen av RolexJocke:

Går jag in på inställningar så finns inte fliken konto. Jag har visserligen ingen iCloud mail adress utan jag kör på en
mailadress som jag har på min egen server:

My bad, logga då in på webbmailen på din server och ändra kontaktinfon där?

Ursprungligen av RolexJocke:

Tack Ida.

Så trodde jag också att det var men tyvärr inte. Där har jag bara förnamnet ifyllt men när jag mailar så blir
det både för och efternamn som i mitt Apple Id som är avsändaren. Skumt. jag har ju samma mail på flera
PC datorer och där blir det bara förnamnet. Men skickar jag från min iPhone eller iPad så blir det både förnamn
& efternamn. Tyvärr verkar det inte gå att ändra Apple Id till bara förnamnet.

Om du snurrar in på Icloud längst upp i Inställningar och väljer Icloud igen, sen skrollar du lååååångt ned och väljer Mail. Kan du där ändra namn? Eller som någon annan tipsade om här, kolla vad det står på din mail-leverantörs webbmail?

Ursprungligen av RolexJocke:

Går jag in på inställningar så finns inte fliken konto. Jag har visserligen ingen iCloud mail adress utan jag kör på en
mailadress som jag har på min egen server:

Om det inte är en Icloud-adress, tror jag inte ditt Apple ID har med saken att göra riktigt (utöver att IOS kanske stoppat in ditt förnamn här och där när telefonen ställdes in). Kör du Apples inbyggda Mail?

1
Bevaka tråden