Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes: Kalender-app som kan modifiera prenumererade kalendrar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problemet
Jag prenumererar på en del kalendrar knutna till jobbet och diverse fritidsaktiviteter. Ibland kommer kalenderposter som inte är relevant för mig eller som helt enkelt är felaktigt inlagda (ex vis cup eller läger över flera dagar som i kalendern ser ut som en sammanhållen händelse).

Sökes
En kalender-app som låter mig dölja (eller radera) enskilda poster i en prenumererad kalender.

Min nuvarande kalender-app ("WeekCal") är jag fantastiskt nöjd med men den har ingen funktion som jag efterlyser. Och enligt deras support inget som är på ingående heller.

Håller med. Hade varit väldigt bra!

Det går att radera aktiviteter i prenumererade kalendrar i Week Cal.

Testade nyss, både i iPhone- och iPad-versionerna.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det går att radera aktiviteter i prenumererade kalendrar i Week Cal.

Testade nyss, både i iPhone- och iPad-versionerna.

Intressant. Jag kan inte det och får beskedet att aktiviteterna är skrivskyddade. Samma sak med tre olika kalendrar.

Kanske är beroende på egenskaperna hos den kalender man prenumererar på?

Ursprungligen av iTiger:

Intressant. Jag kan inte det och får beskedet att aktiviteterna är skrivskyddade. Samma sak med tre olika kalendrar.

Kanske är beroende på egenskaperna hos den kalender man prenumererar på?

Får samma "fel" som du. Jesper, du måste ha en delad kalender och inte en prenumererad kalender? Det är ju knappast meningen att man ska kunna radera objekt från en kalender som man prenumerar på?

Jag testade (på Macen förvisso) på två av mina kalendrar som jag prenumerar på och bägge slog bakut:

Ursprungligen av carlsson:

...du måste ha en delad kalender och inte en prenumererad kalender...

Det är möjligt. Men den har en sån där ikon som "radiovågor", typ som RSS.

Provade med en annan kalender nu, och där gick det inte att radera. Har inte tänkt på att det är någon skillnad, men någon skillnad måste det ju vara, även om båda kalendrarna har den där ikonen.

Senast redigerat 2018-04-10 12:35
1
Bevaka tråden