Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bra gaming mus till Mac ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på jakt till en bra gaming mus till Mac.
Äger en Apple Magic Mouse 2 som jag använder flitigt, men upplever att jag inte får någon bra
handgrepp till den när jag spelar spel.
Jag äger också en Qpad 8K mus, men tycker den fungerar dåligt på Macen (slö respons, inga drivrutiner till Macos, etc),

Har läst att Logitec G900 fått bra omdömen, har dock inte råd att lägga 1400-1500kr på en datormus.

Är det någon som kan ge mig något/några tips, på bra gaming mus som fungerar bra till Mac ?

Kolla prisjakt. Har du inte speciella krav på diverse knappar etc så behövs inget särskilt ”Mac stöd”.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-04-10 08:51

Kolla t ex USB OverDrive (tror jag det heter) eller andra drivrutiner för Mac, de kan göra din mus mer responsiv.

Ursprungligen av vicotnic:

...inga drivrutiner till Macos, etc...

SteerMouse, USB Overdrive eller BetterTouchTool.

Strunta i mustillverkarnas eventuella programvara och drivrutiner.

Min SteelSeries Sensei Raw inköpt på Clas Ohlsson en gång i tiden (utgått numera) trodde jag höll på at ge upp. Där hjälpte deras egna mjukvara/drivrutiner "Engine 3" faktiskt till för att få ordning på grejerna igen. Skruvade ner polling rate till modesta 250 istf 1000, och då hackar och hoppar inte scrollningen längre. Och jag som öppnat flera gånger och sprejat då jag trodde det var smuts...

Så tycker nog att SteelSeries lyckats få till en användbar och macvänlig mjukvara. Dessutom så passar just denna mus mina händer bra. Obs att jag inte gejmar - jag ritar cad och jobbar i Adobe CS-sviten med den.

är det någon här som har erfarenhet av hur bra eller dålligt mössen från Zowie fungrar på Mac?

1
Bevaka tråden