Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LED Cinema display svart

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iMac (27 tum, sent 2013). Till den har jag använt en LED cinema display 24´ (en gammal från 2008 som var tänkt till att fungera med en MacBookPro, som nu är pensionerad). För några dagar sedan blev iMacen svart och till slut fick jag starta från en annan skiva och installera macOS High Sierra igen. Då fungerade allt som det skulle, bortsett från att externa skärmen var svart. Den fick ström (USB-portarna fungerade). Vid några omstarter har den fungerat, men inte efter att jag har stängt av iMacen helt (den har dock fungerat vid omstart).
Jag har testat PRAM-start utan effekt.
Jag kan se båda skärmarna i Systeminställningarna. Är det någon som har en idé - jag har verkligen behov av två skärmar då jag jobbar mycket med grafik. Kan någon kunnig svara?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-04-11 17:47

Har du provat att sänka upplösningen/frekvensen på den skärmens inställningar?

Ursprungligen av kenjon:

Har du provat att sänka upplösningen/frekvensen på den skärmens inställningar?

Tack för svar.

Ja, men ingenting ändras. Den är helt svart nu, inte som när den funkar, då den har ett svagt grått sken även när det inte är ngn bild. Men: srtöm går till skärmen då usb-portarna fungerar.

Att den fungerar ibland kanske är ett tecken på att ngt håller på att lägga av? Det blir ju alltid dyrt att felsöka hos Apple (nästan samma pris som den billigaste ikke Mac skärmen), så det vore bra att kunna fixa det själv.

1
Bevaka tråden