Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia stänger massor av butiker

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Telias butikskoncept ska ses över, och nu lägger operatören ner nästan var fjärde butik i svenska städer och köpcentrum. Kampen om att få sälja nästa mobil hårdnar i den svenska detaljhandeln.

Läs hela artikeln här

På nätet där mobilen jag vill ha finns tillgänglig.
Eller i en butik där mobilen jag vill ha finns tillgänglig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-12 19:06

På nätet från leverantör om jag får välja. Sedan tycker jag det är intressant hur digitaliseringen verkar slå igenom med kraft mot detaljhandeln nu. H&M, MQ, KappAhl och nu Telia.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-04-13 09:13

Jag fick för ett tag sedan ett SMS från Clas Ohlson om att Telenor flyttade in i en del av deras lokaler på Emporia i Malmö. Trodde först det var ett aprilskämt!

Det är väldigt många som svarat i vår läsarundersökning i artikeln, och de allra flesta vill köpa mobilen på nätet direkt från tillverkaren.

Ni som svarat - vad är det som gör att ni vill köpa direkt från tillverkaren? Är det smidigare så, och på vilket sätt? Köper ni med eller utan abonnemang?

Jag svarade själv samma! Köper helst direkt från tillverkaren, och det är enklare för mig att beställa på nätet än att ta mig in till en butik. Jag behöver inte hjälp med att ställa in telefonen, eller annan support som regel. Hade jag behövt det hade jag nog föredragit att köpa i butik.

När alla lokala butiker har lagt ner så sitter vi där i skiten.
Stöd din lokala handlare!

På nätet där det är billigast. Det kan vara en speciell modell eller prisgrupp.

1
Bevaka tråden