Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om diverse sladdar till iPhone 7 plus

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja använda min iPhone 7 plus med diverse enheter på jobbet och har några frågor om vilka kablar jag behöver och var jag kan köpa dem till bästa pris.

1. Går det att köpa iPhone till RCA-kablar. Vet att det finns aux adaptrar för runt en hundring, men de är små och försvinner lätt. Skulle helst vilja ha allt i ett stycke.
2. Går det att koppla iPhone till en VGA-projektor? Vad behöver jag för kabel/adapter isf?

Låter som att du borde köpa en Apple TV istället och koppla in den. Räcker ju med an APT3 för att sedan köra skärmdubblering.

Tack, men Apple TV är en annan prisklass så det är inte aktuellt. Vill bara kunna använda min iPhone med nuvarande utrustning på jobbet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-04-14 11:43

Jag har kört med Lightning till VGA/DVI i många år. Det fungerar perfekt mot alla projektorer. Ganska mäktigt att kunna presentera stora saker med minimal utrustning. Och den inbyggda laserpekaren i Keynote ska vi inte prata om. Dödar all konkurrens.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-04-14 11:45

Googla på Lightning to RCA så får du en massa träffar. Även i svenska butiker. Men frågan är vad du vill åstadkomma? RCA är hifi-utrustning för mig som inte klarar av AirPlay.

1
Bevaka tråden