Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

#226: Röststyrning passar småbarnslivet perfekt

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ida och Jakob pratar om hur väl teknikintresset och överhuvudtaget användning av tekniska prylar går ihop med att vara föräldraledig och om Comhems nya Android-box för tv:n.

Läs hela artikeln här

Jakob, angående att din unge tar sig ur pekboksapparna så sätt på Guidad Åtkomst. Då måste man trippelklicka på hemknappen och ange kod eller fingeravtryck.

Appar ”för föräldrar” är det tex Wonder Weeks? Andra rekommendationer?

Tack!

Ursprungligen av D_Odell:

Appar ”för föräldrar” är det tex Wonder Weeks? Andra rekommendationer?

Tack!

Använde

Preglife

Och två från Ovia

Ovia Pregnancy Tracker

Ovia Parenting & Baby Tracker

Andras barn är ingen höjdare

Lite intressant är dock hur mycket tid ni tycker lite pill är. Tänker på snacket om RPi. Jag hinner med att sätta upp 4 st på några få timmar utan problem. Med olika roliga grejer och allt. Skippa lördagsfilmen så har ni tid.

Tack för avsnittet och ha en fin dag!

  • Medlem
  • 2018-04-15 14:27

Tack för poddavsnitt ?

Har med en gammal plasma och precis som ni hoppas jag att den håller så länge att OLED är prisvärt

Har två vardagsrum kan man säga
Ett med stereo och ett med bio hemma typ

Jag vet inte vad jag hoppades på med beatsX men tycker om ljudet.
Dock förstår jag inte vad W1 chippet gör för skillnad i den? ?
Trodde jag bara skulle kunna byta enhet så kom ljudet från den men så fungerar inte riktigt beatsX eller gör jag nåt fel? ?

Ursprungligen av Ida Blix:

Ska pröva å se vad fas uppdateringar kan ge tillvaron, för nån sorts kris är det ju varje dag med två små liv ?

Bästa appen är dock: Kamera ?

  • Medlem
  • 2018-04-15 20:57
Ursprungligen av D_Odell:

Ska pröva å se vad fas uppdateringar kan ge tillvaron, för nån sorts kris är det ju varje dag med två små liv ?

Bästa appen är dock: Kamera ?

En sak är säker när det gäller småbarn

När rutinerna har infunnit sig så ändras allting nästa dag, nog för att man inte skall hinna slappna av ?

Låg nivå på innehåll

Tyvärr får jag nog säga att det här avsnittet var ett lågvattenmärke.

En anledning till att man lyssnar på en teknikpodd är att man vill lyssna på teknik. Nu har det mer och mer dragit åt att man får höra om vad era barn gör. Charmigt i sig, men det är kanske inte därför jag lyssnar.

Det som borde vara hett att diskutera nu är väl pågående recensionen på S9. Huawei P20 Pro's kamera, kommande Hydrogen One osv...

Jag kanske är fel ute, och jag borde kanske leta någon annan podd, men det vore synd för ni är väldigt trevliga att lyssna på.

Nästa avsnitt blir det mer tech-talk, right?

Ursprungligen av bjorn.eriksson:

Tyvärr får jag nog säga att det här avsnittet var ett lågvattenmärke.

En anledning till att man lyssnar på en teknikpodd är att man vill lyssna på teknik. Nu har det mer och mer dragit åt att man får höra om vad era barn gör. Charmigt i sig, men det är kanske inte därför jag lyssnar.

Det som borde vara hett att diskutera nu är väl pågående recensionen på S9. Huawei P20 Pro's kamera, kommande Hydrogen One osv...

Jag kanske är fel ute, och jag borde kanske leta någon annan podd, men det vore synd för ni är väldigt trevliga att lyssna på.

Nästa avsnitt blir det mer tech-talk, right?

Synd att du inte gillade avsnittet den här gången; vågar lova att det blir mer teknik-matigt närmaste veckorna med tanke på att Google I/O ligger runt hörnet, och som du säger har vi massor av stora tester på gång. Däremot blandar vi ibland upp sådana avsnitt med lite andra vinklar utifrån teknikanvändning i vardagen, och den här veckan var det så.

Nästa vecka blir det gäst och tema källkritik på nätet, så kanske inte så mycket rent mobilsnack då heller. Tack för att du lyssnar, och jag blir ledsen om du söker en annan podd!

Ursprungligen av Mackan1984:

Jag vet inte vad jag hoppades på med beatsX men tycker om ljudet.
Dock förstår jag inte vad W1 chippet gör för skillnad i den? ?
Trodde jag bara skulle kunna byta enhet så kom ljudet från den men så fungerar inte riktigt beatsX eller gör jag nåt fel? ?

Gillar också ljudet ordentligt! Precis som AirPods ska BeatsX kunna synkronisera inställningarna via iCloud, så i korthet innebär det att du ska kunna välja lurarna som uppspelningskälla på varje enhet. Däremot sker det inte automatiskt, utan du måste välja men däremot behöver du inte gå omvägen via Inställningar -> Bluetooth och ansluta enheten varje gång.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Gillar också ljudet ordentligt! Precis som AirPods ska BeatsX kunna synkronisera inställningarna via iCloud, så i korthet innebär det att du ska kunna välja lurarna som uppspelningskälla på varje enhet. Däremot sker det inte automatiskt, utan du måste välja men däremot behöver du inte gå omvägen via Inställningar -> Bluetooth och ansluta enheten varje gång.

Ok tack.
Apple behöver släppa en snabbmeny till bluetooth i nästa uppdatering ?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Tack för att du lyssnar, och jag blir ledsen om du söker en annan podd!

Även om jag försöker verka hård så vet ni att jag kommer fortsätta lyssna ändå

Väntar med spänning!

1
Bevaka tråden