Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WatchOS 4.3 battery drain

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2018-04-15 13:58

Hej ärade kunskapsfyllda forumsmedlemmar,

Är det någon som har upplevt att batteriet är sämre i WatchOS 4.3? Uppdaterade nyss min series 1 till 4.3 och nu klarar den inte ens en arbetsdag/natt utan att få batterivarning i slutet av arbetspasset. Jag startade om min klocka men då stod den och tuggade på Applesymbolen i en halvtimme innan jag tvingade en omstart av klockan igen.

Någon som har upplevt detsamma? Har nu startat om både telefonen och klockan enligt konstens alla regler.

Har inte märkt nåt på min series 3 i alla fall, sedan jag uppdaterade i fredags.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-15 18:23

Har inte heller märkt något på series 3, den här snart varit igång i två dygn och har 10% kvar.

Ursprungligen av wemme:

Hej ärade kunskapsfyllda forumsmedlemmar,

Är det någon som har upplevt att batteriet är sämre i WatchOS 4.3? Uppdaterade nyss min series 1 till 4.3 och nu klarar den inte ens en arbetsdag/natt utan att få batterivarning i slutet av arbetspasset. Jag startade om min klocka men då stod den och tuggade på Applesymbolen i en halvtimme innan jag tvingade en omstart av klockan igen.

Någon som har upplevt detsamma? Har nu startat om både telefonen och klockan enligt konstens alla regler.

'
Just att den fastnar vid apple-loggan har hänt mig flertalet ggr nu efter uppdateringen. Batteritiden är dock ok.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2018-04-16 14:36

Nu denna natten var det STOR STOR skillnad på batteritiden efter att jag startat om klockan. När jag kom hem efter ett 12 timmars nattpass och klockan varit borta från laddaren hade jag ca 75% kvar av batteriet.

Jag gissar på att någon hade hängt sig efter uppdateringen och låg och tuggade batteri. Efter omstarten med att loggan inte försvann så blev det som natt och dag med mycket bättre batteritid.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2018-04-16 15:57

Har en serie0 som oxå betett sig sådär de senaste uppgraderingarna - otrooooligt lång tid att uppgradera inkl "hängningar" och omotiverad högkonsumtion under perioder. Just nu tillbaka på rimlig konsumtion, men min strategi att vänta på en eSim-utrustad serie3 inkl svensk operatör är svårt utmanad.

Ursprungligen av wemme:

Nu denna natten var det STOR STOR skillnad på batteritiden efter att jag startat om klockan. När jag kom hem efter ett 12 timmars nattpass och klockan varit borta från laddaren hade jag ca 75% kvar av batteriet.

Jag gissar på att någon hade hängt sig efter uppdateringen och låg och tuggade batteri. Efter omstarten med att loggan inte försvann så blev det som natt och dag med mycket bättre batteritid.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2018-04-16 19:00
Ursprungligen av Wiberg:

Har en serie0 som oxå betett sig sådär de senaste uppgraderingarna - otrooooligt lång tid att uppgradera inkl "hängningar" och omotiverad högkonsumtion under perioder. Just nu tillbaka på rimlig konsumtion, men min strategi att vänta på en eSim-utrustad serie3 inkl svensk operatör är svårt utmanad.

Det är exakt därför jag också håller kvar vid min klocka även om den har ett par år på nacken. Väntar med eSIM från en svensk operatör. Dock verkar det lika lönlöst som att SEB ska få stöd för Apple Pay där jag löste det med att byta kreditkort till Nordea.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-04-17 08:14

Min series 1 är knäpp. Den har alltid sagt att det inte finns några uppdateringar. Jag lyckades få in 4.1 genom att nollställa den och ta bort parkopplingaen, men den hittar fortfarande inga uppdateringar.
Är det bara jag?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-04-17 08:37

Ja, det där verkar vara något lokalt hos dig. För mig har det alltid dykt upp uppdateringar när det ska. Det enda som hänt i nutid är att en uppdatering fick Apple Watch att uppföra sig som "brickad". Men efter en omstart så kom den igång. Det pratades om det i en annan tråd på 99.se.

Edit: Jag har en Series 0

Senast redigerat 2018-04-17 10:55
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-04-17 08:57

Nollställde den, nu går den inte att para längre (Parning misslyckades). Bara att kasta...

Edit: Efter ett flertal Återställningar/raderingar och parande kan jag ladda ner 4.3. Men det är segt....

Senast redigerat 2018-04-17 11:21
Ursprungligen av wemme:

Det är exakt därför jag också håller kvar vid min klocka även om den har ett par år på nacken. Väntar med eSIM från en svensk operatör. Dock verkar det lika lönlöst som att SEB ska få stöd för Apple Pay där jag löste det med att byta kreditkort till Nordea.

. Har du inte bättre förhållande till din bank (SEB) än att du byter till en skitbank som Nordea för att få Apple Pay. Varför så bråttom - det kommer till dom andra bankerna i snar framtid. ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-04-17 11:20

Snar framtid....?
Jag tog ett ST1-kort istället för att byta bank.

Ursprungligen av kenjon:

Snar framtid....?
Jag tog ett ST1-kort istället för att byta bank.

Smärtfritt med St1

Men USA är ett bakåtsträvande land. Här är det signatur som gäller på många ställen.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2018-04-17 19:21
Ursprungligen av adress@mac:

. Har du inte bättre förhållande till din bank (SEB) än att du byter till en skitbank som Nordea för att få Apple Pay. Varför så bråttom - det kommer till dom andra bankerna i snar framtid. ?

Nej jag bytte inte bank. Jag bytte bara kreditkort till Nordea. Jag är en sådan person som använder mig av många olika banker och kreditgivare för min ekonomi. Alla mina dagliga inköp går via kreditkort och har under lång tid använt mig av Visa credit från British Airways.. Efter att British Airways försämrade mina bonuspoäng så valde jag helt enkelt att byta till Nordea eftersom dom erbjuder Apple Pay. Off topic angående Apple Watch

Ursprungligen av BlackSmp:

Smärtfritt med St1

Men USA är ett bakåtsträvande land. Här är det signatur som gäller på många ställen.

Men då är du ”tvungen” att tanka där till och från. Eller ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-18 11:14
Ursprungligen av adress@mac:

Men då är du ”tvungen” att tanka där till och från. Eller ?

Man behöver använda kortet där två gånger i månaden om jag minns rätt, om man inte vill betala för kortet.
Så inget som är tvunget.

Ursprungligen av adress@mac:

Men då är du ”tvungen” att tanka där till och från. Eller ?

Nu är det fel tråd för denna diskussion. Det finns redan en tråd kring detta.

Ursprungligen av Json_81:

Man behöver använda kortet där två gånger i månaden om jag minns rätt, om man inte vill betala för kortet.
Så inget som är tvunget.

Såg det nu. Fritt tom april - sedan tanktvång - om gratis.?

Ursprungligen av wemme:

Hej ärade kunskapsfyllda forumsmedlemmar,

Är det någon som har upplevt att batteriet är sämre i WatchOS 4.3? Uppdaterade nyss min series 1 till 4.3 och nu klarar den inte ens en arbetsdag/natt utan att få batterivarning i slutet av arbetspasset. Jag startade om min klocka men då stod den och tuggade på Applesymbolen i en halvtimme innan jag tvingade en omstart av klockan igen.

Någon som har upplevt detsamma? Har nu startat om både telefonen och klockan enligt konstens alla regler.

Jag har också stora problem med min serie 1 där både batteritiden blivit dåligt, samt att iwach är långsam och hänger sig ibland, liksom även blir varm.
iWach har tappat kopplingen till iPhone X och jag har fått parkoppla den igen.

Medan andra dagar kan iWach fungera bättre. Så här går det runt.

Min iwach gen 1 känns allmänt buggig med 4.3 och drar något mer batteri än 3.2.2 jag hade innan.
iWach är Kopplad till iPhone X
Använder i princip bara Mail notifikation 1 gång i timmen, samt sms/mms.

Ursprungligen av Hunter78:

Jag har också stora problem med min serie 1 där både batteritiden blivit dåligt, samt att iwach är långsam och hänger sig ibland, liksom även blir varm.
iWach har tappat kopplingen till iPhone X och jag har fått parkoppla den igen.

Medan andra dagar kan iWach fungera bättre. Så här går det runt.

Min iwach gen 1 känns allmänt buggig med 4.3 och drar något mer batteri än 3.2.2 jag hade innan.
iWach är Kopplad till iPhone X
Använder i princip bara Mail notifikation 1 gång i timmen, samt sms/mms.

Ingenting ”konstigt” med det. Samma problem drabbar ju också iPhone av äldre modell vid uppgradering av programvaran. Tyckte min gamla ⌚️ var otroligt seg på slutet. När jag sedan köpte en ny för några veckor sedan var skillnaden drastisk. Så kontentan - gör inte alla uppdateringar - eller byt klocka.?

Ursprungligen av adress@mac:

Såg det nu. Fritt tom april - sedan tanktvång - om gratis.?

Även om det är fel tråd så...
Numera kan man också använda St1 appen i telefonen för att betala för tankningen. Visserligen inte Apple Pay men du kan lämna kortet hemma även om du ska tanka

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2018-05-12 14:37

Efter jag hade gjort en hård omstart så har min klocka series 1 så har den fungerat alldeles ypperligt. Och skulle till och med säga att den har en smula bättre batteritid med även om det är inom målfotot. Sedan jag startade tråden har jag inte haft några problem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-05-15 11:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Även om det är fel tråd så...
Numera kan man också använda St1 appen i telefonen för att betala för tankningen. Visserligen inte Apple Pay men du kan lämna kortet hemma även om du ska tanka

Min går till Auktoriserar, sedan kraschar appen. iOS public beta 4, laddar ner 5an nu...
Bra funktion annars, eftersom det inte är mitt huvudkort så kommer jag aldrig ihåg PIN. Har det i 1Password, men det tar tid vid automaten....

Edit: Hjälpte inte, samma resultat. Men att radera appen och installera den på nytt funkade! Nu ska jag åka och tanka...

Senast redigerat 2018-05-15 11:46
Ursprungligen av kenjon:

Min går till Auktoriserar, sedan kraschar appen. iOS public beta 4, laddar ner 5an nu...
Bra funktion annars, eftersom det inte är mitt huvudkort så kommer jag aldrig ihåg PIN. Har det i 1Password, men det tar tid vid automaten....

Edit: Hjälpte inte, samma resultat. Men att radera appen och installera den på nytt funkade! Nu ska jag åka och tanka...

Hmm... Jag tänkte prova idag

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-05-15 12:37

Funkade kalasbra! Men man får inte använda telefonen under tankning. Om någon ringer just då....?

Ursprungligen av kenjon:

Funkade kalasbra! Men man får inte använda telefonen under tankning. Om någon ringer just då....?

Provade också nyss. Undrade samma sak som du.

Det är en hjälp till att kunna lämna kortet hemma (vilket jag numera kommer att göra) även om det var lite segt att använda

1
Bevaka tråden