Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi köper helst mobilen på nätet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På 99 vill de flesta köpa sina mobiltelefoner på nätet, och gärna direkt från tillverkaren. Samtidigt understryker operatörerna att deras butiker är en plats där det finns tillfälle att få service och hjälp.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-04-16 13:24

Kunderna har tröttnat på allt strul vid eventuella garantiärenden, där operatörerna (eller deras serviceparter) insisterar på att alla fel beror på vattenskada och tar ut hutlösa kontrollavgifter och annat. Tillverkarna är enklare att ha att göra med om man köper av dessa direkt.

Ursprungligen av Redaktionen:

På 99 vill de flesta köpa sina mobiltelefoner på nätet, och gärna direkt från tillverkaren. Samtidigt understryker operatörerna att deras butiker är en plats där det finns tillfälle att få service och hjälp.

Läs hela artikeln här

Kunderna är trötta på att behöva kommunicera genom en operatör istället för direkt till tillverkaren. Dessutom är det allt mer bekvämare och billigare att köpa mobiler på nätet än hos en operatör som försöker binda upp en på 24 månader.

Köpte min senaste i Telia-butiken. Sjukt trevlig personal med bra service och bemötande. Snabbt och smidigt.

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-04-17 18:39

Tele2 är helt värdelösa.

Jag frågade deras support när de skulle lancera RCS. Då sa de att de skulle göra det under Q1. Lät bra. Nu har det gått 17 dagar sedan Q1 slutade och nu säger deras support att de inte har någon information om det alls.

Telia därmot har RCS, VoLTE, Jobbar på ViLTE, och vet vad VVM är. Tele2 har inte ens hört talas om orden och man får instruera dem att Googla.

Telenor är rätt så roliga också. Först kommer detta:
https://www.blog.google/topics/rcs/partnering...
https://techcrunch.com/2017/02/16/google-inks...

Sedan säger deras support att det inte vet något alls om att de skulle ha hållit på med detta. Det är som att någon aktivt har försökt gömma det.

Jag ska ta och byta till Telia.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-04-18 00:33

Eller Halebop....

1
Bevaka tråden