Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sonos sätter färg på sina högtalare

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sonos släpper sin populära högtalare Sonos One i en uppsättning nya färger, bland annat påskgult. Hittar du någon som matchar tapeterna hemma i köket?

Läs hela artikeln här

Den röda! Jag vill ha.

Den gula var snygg.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-04-17 17:43

Den gula ser ut som gulnad plast, ungefär som min Amiga 1000 från 85..

Den mörkgröna kanske.

Jag skulle vilja ha dem röda! ?? Men jag tror kanske att den vita är den som bäst skulle matcha mitt övriga hem.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2018-06-17 13:47

Klassiskt svart eller vit står sig bättre i längden!

Silver, guld (och rymdgrå:-) hade de dock gärna fått lägga till.

Tråkigt Sonos endast stödjer WiFi, hade man kunnat länka ihop flera högt med nätverkskabel vore jag mer intresserad.

Ska passa på köpa en AP Express innan de helt tar slut, och koppla in ministereon vid matplatsen, via kabel.

Ät det bara jag som tycker att de börjar bli för dyra? 2799:- tycker jag är för mycket.. ?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2018-06-18 10:17

Hur tänker du "länka ihop med nätverkskabel"? Alla sonos-högtalare har ethernetport… !

Ursprungligen av jas:

Klassiskt svart eller vit står sig bättre i längden!

Silver, guld (och rymdgrå:-) hade de dock gärna fått lägga till.

Tråkigt Sonos endast stödjer WiFi, hade man kunnat länka ihop flera högt med nätverkskabel vore jag mer intresserad.

Ska passa på köpa en AP Express innan de helt tar slut, och koppla in ministereon vid matplatsen, via kabel.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2018-06-18 10:21
Ursprungligen av Wiberg:

Hur tänker du "länka ihop med nätverkskabel"? Alla sonos-högtalare har ethernetport… !

"Varför har Sonos produkter Ethernet-portar?
Ethernet-portar låter dig ansluta Sonos direkt till din bredbandsrouter. Om ditt wifi är opålitligt, eller inte når alla platser där du vill använda Sonos, kan du skapa ett dedikerat trådlöst Sonos-nätverk genom att ansluta en Sonos-komponent till din router."

https://www.sonos.com/sv-se/faq#why-ethernet-...

Tillägg: Och även om det skulle funkat som du tror hade det behövts två portar på varje enhet för att vara någorlunda smidigt.

Senast redigerat 2018-06-18 10:35
  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2018-06-18 10:25
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Ät det bara jag som tycker att de börjar bli för dyra? 2799:- tycker jag är för mycket.. ?

Hipsterfaktor 2.5!

Hälften kunde va nog.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2018-06-18 10:45
Ursprungligen av jas:

"Varför har Sonos produkter Ethernet-portar?
Ethernet-portar låter dig ansluta Sonos direkt till din bredbandsrouter. Om ditt wifi är opålitligt, eller inte når alla platser där du vill använda Sonos, kan du skapa ett dedikerat trådlöst Sonos-nätverk genom att ansluta en Sonos-komponent till din router."

https://www.sonos.com/sv-se/faq#why-ethernet-...

Tillägg: Och även om det skulle funkat som du tror hade det behövts två portar på varje enhet för att vara någorlunda smidigt.

Funkat som jag tror?

Jag tror ingenting, men jag försökte förstå vad du vill göra… och eftersom jag har huset fullt med Sonos, både trådade och sonos-net-anslutna så tänkte jagatt jag kanske skulle kunna besvara nån fråga eller två.

Och, efter 6 år med Sonos, vågar jag föreslå att du just ansluter en eller flera till ditt trådade nätverk och kör SonosNet. Då funkar varje trådlös högtalare som en meshpunkt och du får ett stabilt trådlöst Sonos-nät, separerat från ditt Wifi.

Senast redigerat 2018-06-18 11:12
  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2018-06-18 11:57
Ursprungligen av Wiberg:

Funkat som jag tror?

Jag tror ingenting, men jag försökte förstå vad du vill göra… och eftersom jag har huset fullt med Sonos, både trådade och sonos-net-anslutna så tänkte jagatt jag kanske skulle kunna besvara nån fråga eller två.

Sorry, tolkade ditt inlägg något arrogant: Hur tänkte du nu [...]

Bättre/trevligare du även med en gång förklarat det funkar köra dem utan WiFi, du som har praktisk erfarenhet.

Själv har jag inga Sonos, såg det fanns en nätverksport och läste hur den kan användas.

Googlade: Tydligen kan man köra med kabel, om man väljer rätt switch(ar), man blir dock inte av med Sonos-net helt:
https://en.community.sonos.com/setting-up-son...

Det var ju ett litet ljus i mörkret och Sonos FAQ har därmed fel, eller iaf utelämnar en del av möjligheterna.

Dyra enheter och många kablar och/eller switchar blir det. Om de hade varit seriöst intresserade av trådad inkoppling, erbjudit dubbla portar och möjlighet stänga av Sonos-net, hade det inte behövt kosta så värst mycket mer. Tråkigt, de har ju programvara för Mac/Win och inte alla vill köra med WiFi.

Tack för info men mitt intresse för Sonos är tyvärr fortfarande svalt, snygga är de dock.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2018-06-18 13:09
Ursprungligen av jas:

Dyra enheter och många kablar och/eller switchar blir det. Om de hade varit seriöst intresserade av trådad inkoppling, erbjudit dubbla portar och möjlighet stänga av Sonos-net, hade det inte behövt kosta så värst mycket mer. Tråkigt, de har ju programvara för Mac/Win och inte alla vill köra med WiFi.

Tack för info men mitt intresse för Sonos är tyvärr fortfarande svalt, snygga är de dock.

Någon specifik typ av switch tror jag inte att det krävs eller så har jag haft tur varje gång jag kopplat in dem via kabel - it just works! Sen, man kan ju, som du säger, styra dem via en trådansluten dator förstås och då har ju inte trådlöst någon egentlig funktion alls, men så snart du vill byta låt via Siri, på din AppleWatch eller från en iPad är ju ett aktivt Wifi ändå nödvändigt.
En gång i tiden såldes det en fjärrkontroll också - den har de inte stöd för längre… .

Sen håller jag med om att det är mycket pengar om man vill köra Sonos. Inte dyrt kanske - om man sätter stort värde på det, men definitivt smärtsamma investeringar för de flesta av oss. Så, det är ju toppen att det finns alternativ till Sonos - kör på dem!

1
Bevaka tråden