Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Träningsappen, Längdskidåkning: Varför mäts ingen distans?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Apple Watch series 3 och använder mig av den inbyggda träningsappen. När jag går och löptränar får jag upp distans och även en s k "Rutt" i Aktivitetssappen på min iPhone. När jag åker längdskidåkning visas enbart hur många kalorier jag gör av med. Ingen distans eller Rutt visas heller på min iPhone i Aktivitetsappen. Självklart har jag ställt in "Öppet mål" och INTE att min Apple Watch i huvudsak ska mäta kaloriförbrukningen (finns att välja under de "tre punkterna" i varje typ av träning på klockan.) När det gäller längdskidåkning kan jag heller inte få upp tillvalet "Distans", vilket finns som ett val när jag löp- eller gåtränar. Jag kan heller inte lägga till "Distans" i själva huvudappen till Apple Watch på min iPhone. Där kan man ta lägga till eller ta bort mått såsom Tidslängd, Aktiva kalorier, Puls och Distans till varje träningspass. Tyvärr finns inga såna inställningar alls till just Längdskidåkning som också helt och hållet lyser med sin frånvaro i inställningarna. Vill ju inte gärna tro att Apple glömt bort Längdskidåkningen i dessa inställningar. Undrar hur de tänker i detta fall? Dessutom ser jag att Apple Watch inte kan mäta min puls när jag åker längdskidor. Konstigt nog har jag ofta nästan vilopuls under dessa träningar med väldigt stora variationer i mätningen. Däremot fungerar pulsmätning bra vid gång eller löpträningar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-04-17 16:33

Apple la till stöd för rullstolsburna användare bara för någon version sedan. Om du googlar på cross country skiing kommer du troligen att hitta liknande frågeställningar. Mao fungerar inte Apple Watch för skidåkning skulle jag gissa.

Ursprungligen av frazze:

Apple la till stöd för rullstolsburna användare bara för någon version sedan. Om du googlar på cross country skiing kommer du troligen att hitta liknande frågeställningar. Mao fungerar inte Apple Watch för skidåkning skulle jag gissa.

Men är det inte då märkligt att Apple lagt till ett val (ja man kan ju faktiskt välja Längdåkning som träning) som inte fungerar? Man får väl hoppas på bättring i WatchOS 5.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-17 21:47

Finns andra appar som ska klara det bättre, t ex Ski Tracks.
Tyvärr hann jag inte testa innan snön försvann igen.

1
Bevaka tråden