Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avaktiverad Iphone? – Så här fixar du

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du slår in fel lösenkod till din IOS-enhet för många gånger blir den avaktiverad. Slår du fel kod sex gånger i rad blir den inaktiverad och det blir ganska jobbigt på alla sätt. Vi guidar dig genom proceduren.

Läs hela artikeln här

Hade extremt stora problem med att låsa upp en avaktiverad Iphone nyligen.

Eftersom jag inte har en Mac så var jag tvungen att använda en Windows 10 maskin då det inte finns till Linux.

Det började med att Itunes gav mig en felkod då Iphonen kopplades in, ingen information på nätet om vad det berodde på. Det fanns några som hade samma felkod och diverse teorier men ingenting fungerade. Testade på flera olika datorer med samma problem. Ytterligare ett problem jag hade var att lösenordet till Applekontot behövde återställas.

Apple kör med något som jag skulle beskriva som falsk känsla av säkerhet när det gäller att återställa lösenordet. Eftersom jag inte hade tillgång till en annan Appleenhet blev jag tvungen att vänta 24 timmar på ett sms med "ytterligare" instruktioner om hur man återställer kontot. Även fastän jag hade tillgång till både telefonnumret samt bankkortet som var kopplat till kontot. Grejen var den att det här smset kom aldrig. Efter tre försök och nästan en vecka in så var jag tvungen att leta upp en annan metod.

Lösningen jag hade var att låna en annan Iphone, använda mig av appen "hitta min Iphone", som av någon anledning direkt lät mig återställa lösenordet till kontot. Så nu hade jag tillgång till Applekontot och var inloggad till Itunes men programmet kraschade fortfarande med samma felkod som innan. När jag provade att starta Iphonen i felsäkert läge så lyckades den till slut ansluta till Itunes. Itunes krävde då uppdatering från ios 10 till 11, som löjligt nog också misslyckades två gånger. Telefonen "uppdaterade" men varenda gång jag anslöt den till Itunes via felsäkert läge så väntade samma uppdatering.

Sämsta jag varit med om. Men samtidigt var jag inte alls förvånad, det är ju trots allt Apple vi pratar om.

1
Bevaka tråden