Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amazon underlättar internationella köp

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Amazon satsar på internationell handel och lanserar flera verktyg som gör handelsplatsens 45 miljoner varor i USA tillgängliga att beställa från utlandet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-18 21:34

Låter fantastiskt.
Om de hanterar tull bör man slippa postens tilläggsavgift för det?

Globaliseringen bara öser på som vanligt, vare sig Trump & Co. diggar det eller inte.

(jag säger inte ATT, men OM denna artikel är sponsrad så bör ni markera det, det är väl t.o.m. lag på det?)

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-04-19 08:42

Underbart! Nu kanske man kan få tag på det som inte finns på amazon.de och amazon.co.uk till en rimlig peng. Det som jag har försökt få tag på via amazon.com vill de inte skicka till Sverige (kamerabatterier, batteriladdare via usb till kameror etc). Frågan är bara om det kommer att gå framöver och hur dyrt det kommer att bli!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-04-19 08:44

Btw....länken till Reuters fungerar ej!

Wow det här är STORT! USA;s marknad kommer vara tillgänglig för hela världen. Och på ett smidigt sätt (Amazons plattform).

Kommer definitivt göra beställningar. Vet redan nu ett par saker som jag vill ha men som inte är tillgängliga

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-04-19 14:40

Glöm inte att tull, moms och speditionsavgifter eventuellt tillkommer.

Ursprungligen av Mija:

Glöm inte att tull, moms och speditionsavgifter eventuellt tillkommer.

Fast själva grejen är att du betalar alla avgifter på en gång till Amazon, sen tillkommer inget mer när paketet kommet till Sverige. Så är det redan nu på många varor hos Amazon.com

Låter helt suveränt. Lyckats missa nyheten på annat håll, så stort tack 99 för den alltmer intressanta nyhetsmixen! <3

1
Bevaka tråden