Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styrplatta & tangentbord slutat fungera

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har de senaste dagarna haft problem med min MacBook Pro. När jag öppnar datorn har det inte gått att skriva in lösenord, dock har pilen gått att röra omkring. Har varit tvungen att stänga av datorn och sätta på den igen för att tangentbordet ska fungera. Sedan har datorn fungerat. Dock har styrplattan blivit ”hård” ibland men efter nån minut har det gått att klicka med den igen och den har ändå fungerat medan den varit hård.

Nu skulle jag öppna datorn igen och varken styrplattan eller tangentbordet fungerar. Att stänga av datorn och starta om den fungerar inte. Styrplattan går dock att ”klicka” med och är inte hård. Har testat sätta i extern mus och tangentbord och dessa fungerar. Dock får jag inte datorns styrplatta och tangentbord att fungera. Vad kan felet vara? Jag är inte alls bra på sådant och inte haft några som helst problem med datorn fram till för några dagar sedan. Skulle vara så tacksam för hjälp med detta.

Det låter som att det kan vara batteriet som har gått sönder och har svällt upp. Det brukar bara ge problem med styrplattan, men det kan kanske även drabba tangentbordet.

En annan teori är att du kan ha spillt någon vätska över datorn, vilket har gett någon form av kortslutning.

Vilken datormodell är det? Bara MacBook Pro säger inte så mycket.

Jag har en MacBook Pro (Retina 13-tums, början av 2015).
Fick tillslut igång tangentbord och styrplattan och datorn fungerade som den skulle hela dagen igår även fast jag öppnade och stängde den flertal gånger. Idag när jag öppnade den var det dock samma sak igen, varken tangentbordet eller styrplattan fungerade och jag var tvungen att starta om datorn för att det skulle fungera. Har inte spillt någon slags vätska över datorn.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2018-04-21 21:06

Det är med 97% sannoliket den kabel som går mellan musplatta och moderkortet som behöver bytas. När den lägger av, så får du dessa problemer som du beskriver.

1
Bevaka tråden