Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken kabel?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-22 14:54

Måste erkänna att jag inte få kläm på detta med kablar. På apple.se ser jag följande:
* Thunderbolt 3-kabel
* USB-C laddningskabel
* USB-C till USB-C kabel(USB 3.1)

Är det någon skillnad? Behöver man veta mer om kablarna för att förstå det utöver bokstäverna ovan som är formade till obegripliga ord..?. Just nu är jag på jakt efter en kabel från mellan nätadaptern och MPB:n(med USB-C). Självklart skulle jag ju då köpa laddningskabeln ovan. Men är det någon skillnad? Minns att det var skriverier när USB-C kom att laddning med fel kabel kunde förstöra datorn. Microsoft var också ute och sa att marknaden/konsumenterna(de tänkte på mig) inte var mogen för USB-C då det var för krångligt med kablarna.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-04-26 21:11
Ursprungligen av xms67:

Måste erkänna att jag inte få kläm på detta med kablar. På apple.se ser jag följande:
* Thunderbolt 3-kabel
* USB-C laddningskabel
* USB-C till USB-C kabel(USB 3.1)

Är det någon skillnad? Behöver man veta mer om kablarna för att förstå det utöver bokstäverna ovan som är formade till obegripliga ord..?. Just nu är jag på jakt efter en kabel från mellan nätadaptern och MPB:n(med USB-C). Självklart skulle jag ju då köpa laddningskabeln ovan. Men är det någon skillnad? Minns att det var skriverier när USB-C kom att laddning med fel kabel kunde förstöra datorn. Microsoft var också ute och sa att marknaden/konsumenterna(de tänkte på mig) inte var mogen för USB-C då det var för krångligt med kablarna.

USB-C är en röra. Vill du kika ner i kaninhålet kan du göra det här.

Din uppställning är vad jag förstår korrekt, det finns TB kablar (av olika kapacitet), laddkabel som utöver data kan pumpa kräm (i olika mängder) för laddning, samt datakablar (där hastigheten kan variera, och inte nödvändigtvis vara 5Gbps).

1
Bevaka tråden