Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad spelar ni på er Android?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som frågan lyder, vad spelar ni på er Android? Ge gärna betyg och länk till spelet.

Ursprungligen av Appleman:

Som frågan lyder, vad spelar ni på er Android? Ge gärna betyg och länk till spelet.

Table Hockey *****
Unblock Me****

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-04-24 15:18

Jag spelar just nu Florence, en väldigt intressant titel där du ska engagera dig i en konversation med en romantisk partner och den enda spelmekaniken är att du väljer mellan olika sätt att svara på i en konversation. Det kan vara flirtande, hetska bråk, med mera. Intressant och fint, rekommenderas om du vill ha en lite annorlunda spelupplevelse än som kan fås på annat håll.

Florence på Play Store

Det andra spelet jag kör just nu har tyvärr inte släppts för Android än. Sky från Thatgamecompany har bara släppts till IOS än så länge, men ska bli tillgängligt på Android längre fram. Det rekommenderar jag verkligen att du håller ögonen öppna efter, meditativt och vackert designat med en grymt atmosfärisk ljudbild.

Spelets sida hos Thatgamecompany

Ursprungligen av ekloev:

Jag spelar just nu Florence, en väldigt intressant titel där du ska engagera dig i en konversation med en romantisk partner och den enda spelmekaniken är att du väljer mellan olika sätt att svara på i en konversation. Det kan vara flirtande, hetska bråk, med mera. Intressant och fint, rekommenderas om du vill ha en lite annorlunda spelupplevelse än som kan fås på annat håll.
https://s3-us-west-1.amazonaws.com/shacknews/assets/editorial/2018/02/florencepg1.png
Florence på Play Store

Tackar för tipset. Det var verkligen en annorlunda spelupplevelse.

Ursprungligen av ekloev:

Jag spelar just nu Florence, en väldigt intressant titel där du ska engagera dig i en konversation med en romantisk partner och den enda spelmekaniken är att du väljer mellan olika sätt att svara på i en konversation. Det kan vara flirtande, hetska bråk, med mera. Intressant och fint, rekommenderas om du vill ha en lite annorlunda spelupplevelse än som kan fås på annat håll.
https://s3-us-west-1.amazonaws.com/shacknews/assets/editorial/2018/02/florencepg1.png
Florence på Play Store

Det andra spelet jag kör just nu har tyvärr inte släppts för Android än. Sky från Thatgamecompany har bara släppts till IOS än så länge, men ska bli tillgängligt på Android längre fram. Det rekommenderar jag verkligen att du håller ögonen öppna efter, meditativt och vackert designat med en grymt atmosfärisk ljudbild.
https://cdn.gamer-network.net/2017/articles/2017-09-12-22-09/thatgamecompany-announces-ios-social-adventure-game-sky-1505250584642.jpg/EG11/thumbnail/1200x630/format/jpg/1926146.jpg
Spelets sida hos Thatgamecompany

Hur har jag missat Florence? Monument Valley-designern Ken som flyttat till Australien ju. Fanns turligt nog också till IOS. Tackar för tipset @ekloev

Jag upptäckte igår ett nytt spel som kan vara värt att nämna. Final Fantasy XV från Epic Action låter dig bygga och styra över ditt eget kungadöme. Spelet har fängslande kvalité och låter dig verkligen leva in i rollen som härskare.

Förutom detta jag spelar även ej hel del på diverse spelautomater. Spelen finns ofta inte att ladda ner direkt ifrån Google Play utan kan ladda ner genom en tredjepartslösning eller spelas direkt på respektive spelsajts hemsida. Jag rekommenderar verkligen Adelia the Fortune Wielder från Foxium, som precis som ovanstående spel, låter dig leva dig in i en roll. Du hittar spelet hos bland annat PlayOJO och Dunder.

Ursprungligen av Ida Blix:

Hur har jag missat Florence? Monument Valley-designern Ken som flyttat till Australien ju. Fanns turligt nog också till IOS. Tackar för tipset @ekloev

Snackade inte Amanda Reventlid i ett poddradio avsnitt om spelet?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-04-26 15:09
Ursprungligen av Ida Blix:

Hur har jag missat Florence? Monument Valley-designern Ken som flyttat till Australien ju. Fanns turligt nog också till IOS. Tackar för tipset @ekloev

Ursprungligen av TheiPad:

Snackade inte Amanda Reventlid i ett poddradio avsnitt om spelet?

Jo precis, Amanda ska ha cred för Florence-tipset, jag fick uppslaget från henne!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-04-26 15:10

Amanda pratar även om Florence i det senaste mobilspelsavsnittet i samarbete med FZ.
https://www.99.se/artikel/11513-mobilspel-som...

Alltid kul när det dyker upp lite annorlunda spel, så Florence ska jag helt klart ta mig en titt på. Såg dessutom att jag redan lagt den på önskelistan sedan tidigare!

Annars spelar jag mest Clash Royale just nu.
För den som inte hört om spelet tidigare så kan man sammanfatta det som korta arenakrig i realtid med småflummiga karaktärer. Du har tre torn, och motståndaren likaså. Den som förstört flest av motståndarens sidotorn vinner när tiden går ut. Lyckas en spelare däremot ta ut motståndarens mittentorn vinner denne direkt. Matcherna är normalt 3 minuter långa, men står det lika när räknaren når noll blir det förlängning i 1 eller 3 minuter beroende på vilken speltyp man kör.

Man kan antingen köra ensam mot en annan spelare, eller två mot två tillsammans med en kompis eller en slumpad medspelare. Det finns spellägen där man kan spela både rankat och orankat.

Spelet var som hetast för något något år sedan, men jag tycker det fortfarande håller då det kommer nya förändringar och specialevent med jämna mellanrum. Den här veckan introducerades en av de största nyheterna på länge; Clan Wars. Precis som namnet antyder så kan man nu tävla mot andra klaner för att visa vem som hör hemma på prispallen.

Om det finns någon här inne som spelar eller funderar på att ta upp spelandet så får ni gärna söka efter klanen "Golem Barrels" och gå med. Vi söker nytt blod och har inga krav på att medlemmarna ska vara storspelare eller ha någon speciell grad av prestation. Det räcker att du spelar för att du tycker det är kul!

Senast redigerat 2018-04-27 17:01
  • Medlem
  • 2018-04-27 16:57

Jag spelar ytterst sällan men dessa tycker jag är lysande för barn. Först numbers och sedan Big numbers ?

https://play.google.com/store/apps/details?id...

https://play.google.com/store/apps/details?id...

1
Bevaka tråden