Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Outlook 2011 filer på Mac, Lagrade i mappen "På min dator"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Min dator blev slö och stannade, nästan..., laddade ner High Sierra och "ny" Outlook 2011.
Allt fungerar perfekt, men jag behöver få tillbaka via Time machine de mails som låg i mappen "På min dator" var finns de?
Mappen "På min dator" ligger i Outlook som mapp under "Telia" som jag använder som E-post konto
Någon som vet bättre än jag är välkommen, tack för den hjälpen

Fortsatt så kan ett tips vara att köra med IMAP istället för pop.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Fortsatt så kan ett tips vara att köra med IMAP istället för pop.

Hej, tack för ditt inlägg. Jag kör IMAP men av någon anledning så ville jag lägga mailen på datorn och vart tog de vägen När jag tog bort och la in ny High Sierra och gamla office 2011 ?

Ursprungligen av LLeander:

...När jag tog bort och la in ny High Sierra...

Vart det tog vägen kan ju bero på hur du gjorde när du "tog bort och la in ny". Beskriv gärna detta lite mer i detalj.

En annan sak som kan vara värd att fundera på i sammanhanget, är att Office 2011 är gammal och har inget officiellt stöd för att köras i High Sierra. Det mesta funkar nog, men det lär bli problem förr eller senare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-04-26 18:18

Men om IMAPkontot fortfarande är aktivt är det ju bara att ladda ner mailen igen.

Ursprungligen av kenjon:

...bara att ladda ner mailen igen.

Kanske. Men hen har kanske flyttat mejlen från imap-katalogen till en lokal mapp.

1
Bevaka tråden