Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt sladdfel iPad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag ansluter min iPad Mini 2 till min dator (Mac Book Pro 2016) så är det som om sladden glappar, man hör laddningspinget ungefär var femte sekund och man kan även se hur laddningssymbolen växlar. iTunes strular av samma skäl.

Men... jag har testat med två sladdar, båda funkar utan problem med min iPhone.
Och... kopplar jag iPaden till sin vanliga laddare är det inte heller något problem med sladdarna.

Hur skall jag tolka detta?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-04-28 22:48

Antingen orkar inte datorn ladda iPaden på den porten, eller så är sladden för klen. Är det en sladd från Apple?

EDIT: Kan oxå vara skit på kontakterna, eller i iPadens anslutning. Vad ger okulär besiktning mha bra belysning?

Ursprungligen av reboot81:

Antingen orkar inte datorn ladda iPaden på den porten, eller så är sladden för klen. Är det en sladd från Apple?

EDIT: Kan oxå vara skit på kontakterna, eller i iPadens anslutning. Vad ger okulär besiktning mha bra belysning?

Det är olika sladdar. En är från Apple men som jag sa, sladdarna funkar med laddaren och iPaden och allt funkar med andra enheter mot datorn med samma sladdar. Inget av detta går ihop med att det är mekaniskt fel på någon sladd eller något uttag vare sig på iPaden eller datorn. Dessutom är rytmen på laddplinget såpass jämn så det inte känns som ett glapp då det borde orsaka oregelbundenhet.

Kan det vara någon mystisk mjukvaruinkpompatibilitet? Jag uppdaterade till iOS 11 nyligen. Jag har testat att starta om iPaden utan förändring.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-29 13:43

Jag hade liknande problem. Det var smuts i iPad-kontakten.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2018-04-30 10:30
Ursprungligen av xms67:

Jag hade liknande problem. Det var smuts i iPad-kontakten.

Jag med! Den reagerade exakt på det sättet. Löstes med försiktighet och en tandpetare av trä.

Ursprungligen av wemme:

Jag med! Den reagerade exakt på det sättet. Löstes med försiktighet och en tandpetare av trä.

Men i detta fall var det mjukvarurelaterat. Som jag sade funkade sladdarna med en vanlig laddare och andra enheter fungerade med datorn.

Det som hjälpte var dock en omstart av datorn. Jag tänkte inte på det tills nu!
Någon slags mjukvarukonflikt gav upphov till fenomenet. Omstart = borta.
Märkligt. Synd att det är så svårt att i efterhand ta reda på vad som var orsaken.

1
Bevaka tråden