Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hög processor belastning (bilder)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2018-04-29 07:06

Hej,

Jag skulle verkligen behöva hjälp här. Macbook Air (mid 2013). High Sierra 10.13.4. 8gb internminne.

Jag verkar ha något vajsing med Bilder. Nedanstående processer slår i taket så fort jag tagit en ny bild som läggs till i iCloud. Då exempelvis om jag tar en bild med min telefon. VTDecoderXPCService rusar upp till långt över 200% i processoranvändning och datorn blir varm som en spisplatta. Ibland håller processerna på i timtal och ibland bara en 10-15 minuter. Nytt fenomen för mig. Vid ett tillfälle kraschade Bilder också men oftast inte.

Bilder innehåller 7441 bilder och 887 videos med optimerad Mac-lagring som givetvis synkas mot iCloud.

Tips någon vad detta kan bero på och vad jag kan göra åt saken?

Hej,
Jag har samma problem på min äldre dator som numera inte används. Det är en MacBook Pro 15" från 2009 tror jag, den snabbare varianten med större grafikkort.
Jag har en del bilder som jag vill exportera ut från "Bilder", men bara av att starta programmet så rusar fläktarna och den blir jättevarm.
Det kom helt plötsligt i samband med någon uppdatering av operativt eller om det var när Apple bytte till "Bilder".
Har funderat på att öka upp iCloud-lagringen och koppla på den för att sedan flytta ut bilderna på en extern disk via den nya datorn.
Utöver den programvaran så fungerar datorn felfritt om man bortser från att den nu är nästan tio år.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2018-04-29 18:25
Ursprungligen av jonas c:

Hej,
Jag har samma problem på min äldre dator som numera inte används. Det är en MacBook Pro 15" från 2009 tror jag, den snabbare varianten med större grafikkort.
Jag har en del bilder som jag vill exportera ut från "Bilder", men bara av att starta programmet så rusar fläktarna och den blir jättevarm.
Det kom helt plötsligt i samband med någon uppdatering av operativt eller om det var när Apple bytte till "Bilder".
Har funderat på att öka upp iCloud-lagringen och koppla på den för att sedan flytta ut bilderna på en extern disk via den nya datorn.
Utöver den programvaran så fungerar datorn felfritt om man bortser från att den nu är nästan tio år.

Nu vet jag inte om den har i bakgrunden pysslat med lite konvertering för min optimerade lagring för just nu så är den lugn och stilla...

Bilder med iCloud har alltid fungerat alldeles utmärkt för mig trots min mängd bilder.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-05-04 14:34

Läs här: https://discussions.apple.com/thread/3193904

Har troligtvis med att Bilder skapar thumbnails på din filmer

1
Bevaka tråden