Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

32 eller 64 bitars

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vissa appar är svåra att installera pga ant. bitar? Går det att åtgärda detta? Har macOS High Sierra 10.13.4

Du ska ha 64-bitars. Finns inte appen i 64-bitars så är det inget du kan göra något åt.

High Sierra (fr.o.m 10.13.4) har börjat varna för att 32-bitars appar inte kommer att kunna köras i kommande versioner (10.14 och uppåt) av macOS.

Men det bör inte vara något problem att köra dem i High Sierra.

Åtgärd? Ja, kontakta programutvecklarna, och be dem göra om appen till 64-bitars.

Men du menar kanske något helt annat när du säger "svåra att installera". Utveckla gärna.

Senast redigerat 2018-05-04 10:50
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

High Sierra (fr.o.m 10.13.4) har börjat varna för att 32-bitars appar inte kommer att kunna köras i kommande versioner (10.14 och uppåt) av macOS.

Men det bör inte vara något problem att köra dem i High Sierra.

Åtgärd? Ja, kontakta programutvecklarna, och be dem göra om appen till 64-bitars.

Men du menar kanske något helt annat när du säger "svåra att installera". Utveckla gärna.

Tack för information om detta!. Hade faktisk inte någon aning om. Det var dels med MS Word som jag fick någon form av uppmaning om detta samt med en videoapp som det blev svårt att ladda i min dator pga detta men lyckades efter omgångar. Vad gäller MS Word så har jag tagit bort den.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-05-04 14:22
Ursprungligen av calinou:

Tack för information om detta!. Hade faktisk inte någon aning om. Det var dels med MS Word som jag fick någon form av uppmaning om detta samt med en videoapp som det blev svårt att ladda i min dator pga detta men lyckades efter omgångar. Vad gäller MS Word så har jag tagit bort den.

Installationsprocessen i dagsläget är ingen skillnad mellan 32 eller 64 bit program

1
Bevaka tråden