Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hurra för 20 år med Imac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår fyllde Imac 20 år. Tänkte mest ta tillfället i akt att säga: wow, vilken dator-familj ändå. När de lanserade de där färgklickarna 1998 blev jag kär och har sedan fortsatt att vara en hängiven Mac-köpare även om datorerna numera saknar färg på det sättet. Jag hör ju dessutom till en av (mycket) få som gillade puck-musen. Idag skulle jag inte vilja byta ut min Magic Trackpad 2 mot nått dock. Tiderna förändras sannerligen ?

Vilken modell är din favorit? Den från 2002 är min, har köpt en nu på senare dar som står hemma och är fin bara, ägde ingen då när den var ny.

Imac G4 fyller 15 år
Se Steve Jobs prata om Imac

Glömde ju.. Tim Cook tog till Twitter för att minnas Imac:s födelsedag också:

Har också en iMac G4 17” från 2002(?), med högtalare och tgb, funkar fint och väntar på att hitta en egen plats i hemmet...har haft den sen ny.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-07 14:41

Dagens tunna modell är synnerligen elegant, men bryter designkraven från förr. Då (exkl. 2002 och tid. ): en stationär dator inbyggd i skärmen, idag: en bärbar dator med stativ. Och med det följer bärbaras kompromisser, där dagens modell dras med överhettningsproblem och stora svårigheter att uppgradera eller reparera.

Tror faktiskt jag haft nästan alla generationer Imac, från första till Imac 5K som jag har som jobbdator nu. Saknas gör dock årets Imac Pro

Hursomhelst - bästa stationära utifrån mina behov. Favoriten är nog Imac G4 med sin futuristiska design. Grattis på födelsedagen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-07 15:35
Ursprungligen av jakobnilsson:


Hursomhelst - bästa stationära utifrån mina behov. Favoriten är nog Imac G4 med sin futuristiska design. Grattis på födelsedagen!

Jag hade också tänkt att lyfta fram Imac G4. Fin tidlös form. Och för sin tid en bedrift att pressa in hela datorn i halvsfären.

Har inte ägt någon men älskar designen på G4:an.

Och en bra reklamfilm!

1
Bevaka tråden