Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grönt ljus för att byta Iphone-batteri

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har fyllt på lagren av ersättningsbatterier för Iphone inför sommaren, och nu ska alla butiker och serviceverkstäder kunna ta hem batteri för byte på kort tid.

Läs hela artikeln här

Hur kinkigt är det att få byta?
Måste man under någon viss gräns?
Min batterihälsa på min 7plus säger 90% (köpte telefonen när den släpptes). Men jag upplever att den laddar ur fortare nu än för ett år sedan.

  • Medlem
  • 2018-05-14 15:42
Ursprungligen av MattiasKholm:

Hur kinkigt är det att få byta?
Måste man under någon viss gräns?
Min batterihälsa på min 7plus säger 90% (köpte telefonen när den släpptes). Men jag upplever att den laddar ur fortare nu än för ett år sedan.

Nej, ber man om ett batteribyte och står för kostnaden om det är utanför garantin så är man berättigad ett byte. Vill man dock ha ett kostnadsfritt batteribyte inom garantin så testar de batteriets kapacitet.

Kan ni lägga till "Jag har inte iPhone" i omröstningen?

Ursprungligen av TheiPad:

Kan ni lägga till "Jag har inte iPhone" i omröstningen?

Absolut, det är ordnat! Tänkte att de som inte har en Iphone inte vill svara i pollen, men...

Ursprungligen av jakobnilsson:

Absolut, det är ordnat! Tänkte att de som inte har en Iphone inte vill svara i pollen, men...

Tack!

Ursprungligen av MattiasKholm:

Hur kinkigt är det att få byta?
Måste man under någon viss gräns?
Min batterihälsa på min 7plus säger 90% (köpte telefonen när den släpptes). Men jag upplever att den laddar ur fortare nu än för ett år sedan.

För närvarande, och under resten av året, kostar ett batteribyte 295:- (om det inte täcks av garantin som @WiFi påpekar).

https://support.apple.com/sv-se/iphone/repair/service/pricing

Hur är det med vattentättheten när de bytt batteriet? Sonys var inte vattentäta efter att telefonen öppnats så därför "kunde" de inte laga och man fick köpa ny. Gick det på garanti fick man en ny enhet. Vet inte om det var någon specifik xperia eller om det var alla deras modeller. Sen spelar det väl roll vilken ip klass de garanterar också.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-05-15 09:04
Ursprungligen av WiFi:

Nej, ber man om ett batteribyte och står för kostnaden om det är utanför garantin så är man berättigad ett byte. Vill man dock ha ett kostnadsfritt batteribyte inom garantin så testar de batteriets kapacitet.

Vet inte om det är riktigt så enkelt.
Jag bytte så fort det gick med planen att byta igen i december men har läst att de bara godkänner ett byte om inte batteriet är under en viss procent.
Nu var mitt batteri nere på typ 60% när jag bytte så kanske är ok att byta igen.
Det nya visar 100% fortfarande dock.

  • Medlem
  • 2018-05-15 17:29
Ursprungligen av Json_81:

Vet inte om det är riktigt så enkelt.
Jag bytte så fort det gick med planen att byta igen i december men har läst att de bara godkänner ett byte om inte batteriet är under en viss procent.
Nu var mitt batteri nere på typ 60% när jag bytte så kanske är ok att byta igen.
Det nya visar 100% fortfarande dock.

Okej, det var nytt för mig. Min kompis blev ändå beviljad ett byte om han själv stod för kostnaden, trots att batteriprestandan var bra. Detta står även i ett flertal artiklar. Men det kanske finns lokala avvikelser. Jag kikar närmare på det.

Finns det någon servicepartner som håller lika låga priser som Apple
jag drar mig för att åka till Täby

  • Medlem
  • 2018-05-16 09:16
Ursprungligen av disktant:

Finns det någon servicepartner som håller lika låga priser som Apple
jag drar mig för att åka till Täby

Man kan skicka in den till Apple också, men då blir det en fraktkostnad på 113,63 kr.

Läs mer här.

Ursprungligen av disktant:

Finns det någon servicepartner som håller lika låga priser som Apple
jag drar mig för att åka till Täby

Digital Inn i Stockholm tar 395kr, för modeller från Iphone 6 och framåt. Det går att boka tid: https://www.digitalinn.se/privat/tjanster/ser...

Alla som tänkt lämna in sin Iphone för batteribyte. Vi har fixat en deal med Digital inn som gäller för 99:s läsare och ger rabatt. Detaljer kommer ut imorgon bitti! 250 kronor för batteribyte.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Alla som tänkt lämna in sin Iphone för batteribyte. Vi har fixat en deal med Digital inn som gäller för 99:s läsare och ger rabatt. Detaljer kommer ut imorgon bitti! 250 kronor för batteribyte.

https://www.99.se/artikel/11577-pangpris-pa-b...

Dealen är alltså 145 kronors rabatt från 395 kronor, vilket gör det lite billigare än att byta direkt hos Apple. Gäller året ut för alla som uppger "99.se" vid inlämningen, i Digital inns butiker med verkstad; dvs Götgatan och Sveavägen i Stockholm, samt Uppsala, Linköping och Örebro. Boka tid innan för att säkerställa att batteri finns i lager.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-05-17 09:33
Ursprungligen av jakobnilsson:

https://www.99.se/artikel/11577-pangpris-pa-b...

Dealen är alltså 145 kronors rabatt från 395 kronor, vilket gör det lite billigare än att byta direkt hos Apple. Gäller året ut för alla som uppger "99.se" vid inlämningen, i Digital inns butiker med verkstad; dvs Götgatan och Sveavägen i Stockholm, samt Uppsala, Linköping och Örebro. Boka tid innan för att säkerställa att batteri finns i lager.

Östkusten ftw, jag är inte bitter

Men bra jobbat

1
Bevaka tråden