Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro + Illustrator = katastrof?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • ljung
  • 2018-05-15 07:42

Blir skogstokig, har en MacBook Pro 2016, 2,9 GHz Intel Core i5, 8 GB 2133 MHz LPDDR3, Intel Iris Graphics 550 1536 MB.

Är den verkligen för klen för att kunna jobba med Adobe Illustrator CC 2017?

Kan inte tycka att det är några direkt större projekt jag jobbar med, kör inta massa dokument samtidigt, men. hela tiden tvärlåser sig burken, badbollen snurrar ett tag och ofta så startar den om av sig själv, gör den inte det så får jag själv tvinga fram en omstart.

Någon som har erfarenhet?

//Kaj

Ursprungligen av kubit:

Blir skogstokig, har en MacBook Pro 2016, 2,9 GHz Intel Core i5, 8 GB 2133 MHz LPDDR3, Intel Iris Graphics 550 1536 MB.

Är den verkligen för klen för att kunna jobba med Adobe Illustrator CC 2017?

Kan inte tycka att det är några direkt större projekt jag jobbar med, kör inta massa dokument samtidigt, men. hela tiden tvärlåser sig burken, badbollen snurrar ett tag och ofta så startar den om av sig själv, gör den inte det så får jag själv tvinga fram en omstart.

Någon som har erfarenhet?

//Kaj

Vilken version av os X sitter du på?

Jag hade grava problem med Photoshop när jag uppdaterade till High Sierra. Dock när .1 och .2 kom så blev det bättre plus att adobe släppte uppdateringar så nu flyter det på.

Är du låst vid cc2017?

  • Medlem
  • ljung
  • 2018-05-15 12:40
Ursprungligen av jurassic579:

Vilken version av os X sitter du på?

Jag hade grava problem med Photoshop när jag uppdaterade till High Sierra. Dock när .1 och .2 kom så blev det bättre plus att adobe släppte uppdateringar så nu flyter det på.

Är du låst vid cc2017?

Tack för svar, upptäckte att det fanns uppdatering till både OSX & adobe, sak bli intressant att testa! Har abonnemang på Adobe och alltid senaste versionen.

  • Medlem
  • ljung
  • 2018-05-15 13:00
Ursprungligen av jurassic579:

Vilken version av os X sitter du på?

Jag hade grava problem med Photoshop när jag uppdaterade till High Sierra. Dock när .1 och .2 kom så blev det bättre plus att adobe släppte uppdateringar så nu flyter det på.

Är du låst vid cc2017?

Uppgraderade till OSX 10.13.4 (17E199)
Illustrator till CC 2018 (22.1)

2 min, sen tvärhängde det sig igen!

Och om du loggar in som annan användare på datorn?

  • Medlem
  • ljung
  • 2018-05-16 16:57
Ursprungligen av johan_tanying:

Och om du loggar in som annan användare på datorn?

Testade lägga till en ny användare, men samma sak, knappt jag hinner börja så låser den sig, badbollen några minuter sen slocknar allt, och nu såg jag att det liksom fräter ut delar av illustrationerna.

Kör samma fil i min Imac och där går det utmärkt.

Hur varm brukar en macbook bli, nån som vet?

Har nästan exakt samma maskin och CC 2017 rullar på så det ryker.

  • Medlem
  • Borås
  • 2018-05-16 21:01
Ursprungligen av Demiurgen:

Har nästan exakt samma maskin och CC 2017 rullar på så det ryker.

Skall man tolka det som att det fungerar bra eller att den blir skapligt varm?

1
Bevaka tråden