Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Youtube Music det nya hotet mot Spotify

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google lanserar sin nya musiktjänst uppbyggd kring Youtube, och utmanar både Spotify med sitt gratisabonnemang och Apple Music med sitt stora utbud av musikvideor. Snart kommer tjänsten till Sverige.

Läs hela artikeln här

Nyfikna kan redan nu registrera sitt intresse för att få information när Youtube Music blir tillgängligt.

Inkludera gärna en länk dit man kan registrera sitt intresse ?

Ursprungligen av Cancerman:

Nyfikna kan redan nu registrera sitt intresse för att få information när Youtube Music blir tillgängligt.

Inkludera gärna en länk dit man kan registrera sitt intresse ?

Fixat! Den är även här:
https://music.youtube.com/coming-soon/

Det blir bra detta, riktigt bra.

  • Medlem
  • 2018-06-18 22:30

Då är 3 månaders prov igång så får vi se om det håller ?

Ursprungligen av PaO:

Då är 3 månaders prov igång så får vi se om det håller ?

Tror jag såg att både @jakobnilsson och @ekloev också kört igång!

  • Medlem
  • 2018-06-18 22:38
Ursprungligen av Ida Blix:

Tror jag såg att både @jakobnilsson och @ekloev också kört igång!

Kunde tänka mig att de hade spikskorna på ?

Saknar tjänsten i Google Home. Förhoppningsvis så kommer den även där snart.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-06-19 10:27
Ursprungligen av PaO:

Kunde tänka mig att de hade spikskorna på ?

Å jo, jag signade upp mig samma sekund jag såg att det blev tillgängligt Jag blev helt orimligt lycklig av att spela upp Youtube-innehåll utan reklamavbrott, det är vardagslycka när den är som bäst! Youtube Music får jag väl säga har en hel del förbättringspotential, det är förvisso trevligt att kunna dra igång en spellista med musikvideos, men spellistorna för musik är inte särskilt utbyggda än och jag blev förvånad över att det inte verkar vara någon integration mellan Google Play Music och Youtube Music. Som det är nu har jag inga spellistor anpassade efter min musiksmak på YT Music, kan tycka att de åtminstone borde fått till någon form av synk mellan de båda tjänsterna.

Vill importera mina listor från Spotify, ngn som vet om det går?

Ursprungligen av Cancerman:

Vill importera mina listor från Spotify, ngn som vet om det går?

Kanske att stöd i Stamp kommer inom kort.

Ursprungligen av Cancerman:

Vill importera mina listor från Spotify, ngn som vet om det går?

Jag använde Soundiiz. Kostade några kronor, men funkade kanon för att batch-exportera alla spellistor från Spotify till Google Play Musik.

Vet inte vart ni fått era prisuppgifter på 99kr repektive 119kr ifrån, men i YouTube appen under mitt konto så står det 3 månader gratis, därefter 129kr för Music Premium och 149kr YouTube Premium.

Ursprungligen av Hank Solo:

Vet inte vart ni fått era prisuppgifter på 99kr repektive 119kr ifrån, men i YouTube appen under mitt konto så står det 3 månader gratis, därefter 129kr för Music Premium och 149kr YouTube Premium.

Apple vill ha 30%, köp inte via app.

Ursprungligen av keptang:

Apple vill ha 30%, köp inte via app.

Hade iofs inte tänkt skaffa Premium ändå, bara reagerade på priset (som ändå är för högt enligt mig bara för att slippa lite reklam), men tack för att du klargjorde vad det berodde på. ?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2018-06-25 23:05

Alltså, jag vet inte, det där med annonsfri YT. Det är mycket, mycket prisvärt att få en Familjeabonnemang för 179:-/mån och då ingår YouTube Music som grädde på moset (oavsett hur icke-utvecklat det kan verka just nu) men jag får faktiskt mycket nytta av annonser. Inte alltid, och det enda som stör mig är att det alltid dundrar på med reklam på hög volym innan videon börjar, men de flesta annonserna är baserade på mina intressen, Google-sökningar, saker jag läser osv. _Klart_ att jag har släppt biten med att Google ser/hör allt, bryr mig inte längre, men jag försöker föreställa mig livet med YT och utan annonser... Vet ej än. Sparar i rena slantar 2.148:-/år, första året kostar iofs bara för 9 månader.
Ska kolla med familjen. Om de blir helt exalterade så köper jag såklart, men ska bara jag bestämma så kan jag i alla fall leva med reklam i ett tag till.

Har även svårt att förstå hur YouTube Music skulle vara ett hot mot Spotify med ett högre pris och sämre utbud?! ?
Dessutom 179kr för familjeabonemang (149kr för motsvarande på Spotify), lite korta reklamsnuttar på videos kan man leva med, inte värt att betala för att slippa.

Ursprungligen av homesick:

Alltså, jag vet inte, det där med annonsfri YT. Det är mycket, mycket prisvärt att få en Familjeabonnemang för 179:-/mån och då ingår YouTube Music som grädde på moset (oavsett hur icke-utvecklat det kan verka just nu) men jag får faktiskt mycket nytta av annonser. Inte alltid, och det enda som stör mig är att det alltid dundrar på med reklam på hög volym innan videon börjar, men de flesta annonserna är baserade på mina intressen, Google-sökningar, saker jag läser osv. _Klart_ att jag har släppt biten med att Google ser/hör allt, bryr mig inte längre, men jag försöker föreställa mig livet med YT och utan annonser... Vet ej än. Sparar i rena slantar 2.148:-/år, första året kostar iofs bara för 9 månader.
Ska kolla med familjen. Om de blir helt exalterade så köper jag såklart, men ska bara jag bestämma så kan jag i alla fall leva med reklam i ett tag till.

Ursprungligen av Hank Solo:

Har även svårt att förstå hur YouTube Music skulle vara ett hot mot Spotify med ett högre pris och sämre utbud?! ?
Dessutom 179kr för familjeabonemang (149kr för motsvarande på Spotify), lite korta reklamsnuttar på videos kan man leva med, inte värt att betala för att slippa.

Google Play Music ingår.

Ursprungligen av keptang:

Google Play Music ingår.

Fortfarande inte värt det och är överprisat.

Ursprungligen av Hank Solo:

Har även svårt att förstå hur YouTube Music skulle vara ett hot mot Spotify med ett högre pris och sämre utbud?! ?
Dessutom 179kr för familjeabonemang (149kr för motsvarande på Spotify), lite korta reklamsnuttar på videos kan man leva med, inte värt att betala för att slippa.

Vänta lite är en youtube den absolut största musik tjänsten i världen. Har ju funnits sen 2005 alltså vanliga youtube. På vanliga youtube hittar man ju allt inom musik videos

Jag slog på detta nyss. Tar alla mina viktiga beslut på fredagen den 13:e!

Ursprungligen av submariner:

Vänta lite är en youtube den absolut största musik tjänsten i världen. Har ju funnits sen 2005 alltså vanliga youtube. På vanliga youtube hittar man ju allt inom musik videos

Nej, det gör man inte. Vet massor av musikvideos som inte finns där, men förstår inte hur du kan jämföra YouTube videos med Spotify, är ju två saker som inte ens är i närheten av att vara samma sak.
Är som att jämföra Storytel med att se filmatiseringen av samma bok.

Ursprungligen av Hank Solo:

Fortfarande inte värt det och är överprisat.

Med Google Play Music är det ju värt! Jag är emot alla tjänster och tycker det är värt 119 spänn för allt man får med på köpet.

Jag har dock haft Google Play Music länge, men ville köra på ett helt rent konto denna gång. Lite extra jobb och lägga in musik och spellistor m.m. Kommit en bra bit på väg i alla fall!

Fått in över 1000 låtar:

Jag ändrar dock all metadata då Google eller vem det nu är som fixar det suger. Mycket kvar att göra dock! Tur man har så mycket tid :/

Inget man behöver göra dock. Jag är lite petig med metadata!

Har ni samma problem som jag att låtspelningar börjar om på 0?

Laddar jag om sidan eller stänger ned webbläsaren så börjar allt om på 0. Jag har dock pausat det mesta från Google. Har dock inte hittat något om det när jag kikade.

1
Bevaka tråden