Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa sättet att ha på sig Apple Watch

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns flera sätt att bära Apple Watch och åsikterna om vilket som är bäst och rätt går isär här på 99. Låt oss guida dig genom alternativen (och berätta vilket som är bäst).

Läs hela artikeln här

Råkade klicka fel på röstningen. Har ju klockan på vänster arm men med kronan på vänster sida

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-05-17 17:39

Det går väl lika lätt att skrolla med pekfingret och kronan på höger sida, som att skrolla med tummen på vänster sida.... Man har ju betydligt bättre finmotorik i pekfingret än i tummen.

Citat:

Med kronan på vänster sida och klockan på vänster arm slipper du att råka göra skärmdumpar när du böjer mycket på handleden.

Jag har svårt att återskapa detta själv. Kanske skulle kunna hända om man hade väldigt rörliga handleder, eller bär klockan väldigt långt ut på armen.

Ursprungligen av Redaktionen:

Det finns flera sätt att bära Apple Watch och åsikterna om vilket som är bäst och rätt går isär här på 99.

Har alltid bara funnits ett sätt:

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag har svårt att återskapa detta själv. Kanske skulle kunna hända om man hade väldigt rörliga handleder, eller bär klockan väldigt långt ut på armen.

Jag har inte heller lyckats åstadkomma det där mer än någon enstaka gång, men det hände min man ofta innan han bytte sida på kronan. Kan vara så att typ kläder och annat råkar trycka in knapparna också?

Ursprungligen av kenjon:

Det går väl lika lätt att skrolla med pekfingret och kronan på höger sida, som att skrolla med tummen på vänster sida.... Man har ju betydligt bättre finmotorik i pekfingret än i tummen.

Jag föredrar helt klart att använda tummen, bäst blir det ju när jag behöver trycka på kronan, då har jag ju pekfingret att hålla mot med.

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag har inte heller lyckats åstadkomma det där mer än någon enstaka gång, men det hände min man ofta innan han bytte sida på kronan. Kan vara så att typ kläder och annat råkar trycka in knapparna också?

Mig hände det så ofta att jag hade som vana att nästan varje dag kolla i Bilder om det fanns några att radera
Det var med en rätt löst sittande metalllänks armband som det oftast var handleden som tyckte det var dags för en skärmdump.
Nu har jag ett annat armband som är lätt att justera om man sas är kall och smal eller varm, svettig och tjock.

Ska prova att ha kronan åt andra hållet när jag byter till metalllänken igen nångång... om jag kommer ihåg..

Jag har svårt att inte se en AppleWatch som sitter uppåner och undra varför hen har den så?

Fast absolut, känns de bra så kör på det!

Jag vänder min när jag har arbetshandskar på mig, annars trycks kronan in stup i kvarten.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag har svårt att återskapa detta själv. Kanske skulle kunna hända om man hade väldigt rörliga handleder, eller bär klockan väldigt långt ut på armen.

Beroende på vad man gör om dagarna så händer det ofta. Jag ändrade till vänster vänster för några dagar sedan och sen dess har det inte blivit fler dumpar.
Det är i jobbet det händer och går till och med så långt så den börjar larma.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-05-18 10:12

Har ingen klocka, men skulle gärna se de andra ha den under halsen som ett koppel

fråga om färgen

Ursprungligen av Redaktionen:

Det finns flera sätt att bära Apple Watch och åsikterna om vilket som är bäst och rätt går isär här på 99. Låt oss guida dig genom alternativen (och berätta vilket som är bäst).

Läs hela artikeln här

Undrar hur fick du den röda färgen på visaren...?

Ursprungligen av bozzman:

Undrar hur fick du den röda färgen på visaren...?

Det går att anpassa den urtavlan så visaren blir röd istället för vit (tror jag den är i normalfall). Tryck lite hårdare på urtavlan så kommer anpassa-knappen upp.

Ursprungligen av Ida Blix:

Det går att anpassa den urtavlan så visaren blir röd istället för vit (tror jag den är i normalfall). Tryck lite hårdare på urtavlan så kommer anpassa-knappen upp.

Jag har gjort det och det går att anpassa färgen på bara urtavlan och när man drar till vänster då får man bara anpassa resten men inte bara visarna ...

Ursprungligen av bozzman:

Jag har gjort det och det går att anpassa färgen på bara urtavlan och när man drar till vänster då får man bara anpassa resten men inte bara visarna ...

Jag har tre steg av anpassningar. Första heter Stil, andra ändrar färg på visarna och tredje gäller komplikationerna. Urtavlan heter Utforskare.

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag har tre steg av anpassningar. Första heter Stil, andra ändrar färg på visarna och tredje gäller komplikationerna. Urtavlan heter Utforskare.

Då är det det som är problemet jag har inte den urtavlan... min heter färg och jag kollade i telefonen och där har jag inte den heller. Har en AW3

Ursprungligen av bozzman:

Då är det det som är problemet jag har inte den urtavlan... min heter färg och jag kollade i telefonen och där har jag inte den heller. Har en AW3

Kolla om du kan ladda ner den via fliken urtavelsgalleri i watch-appen. Kan va så att den bara finns till lte-modellen.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2018-05-18 12:11
Ursprungligen av Ida Blix:

Kolla om du kan ladda ner den via fliken urtavelsgalleri i watch-appen. Kan va så att den bara finns till lte-modellen.

Tror bestämt att den där urtavlan bara finns till LTE-modellen.

Ursprungligen av Ida Blix:

Kolla om du kan ladda ner den via fliken urtavelsgalleri i watch-appen. Kan va så att den bara finns till lte-modellen.

Ja jag tror att det är så.... suck. Tackar

Ja, det stämmer att den bara finns på LTE modellen. Urtavlan kan visa signalstyrka, om man LTE aktiverat.

Nu har ju jag inte det, fast blev ändå riktigt snyggt ihop med mitt armband och den röda pricken på kronan.

Tack för tipset.

Ursprungligen av andlin76:

Ja, det stämmer att den bara finns på LTE modellen. Urtavlan kan visa signalstyrka, om man LTE aktiverat.

Nu har ju jag inte det, fast blev ändå riktigt snyggt ihop med mitt armband och den röda pricken på kronan.

Tack för tipset.

Flera tummar upp! Riktigt snyggt!

  • Medlem
  • Uppsla
  • 2018-05-19 11:28
Ursprungligen av andlin76:

Ja, det stämmer att den bara finns på LTE modellen. Urtavlan kan visa signalstyrka, om man LTE aktiverat.

Nu har ju jag inte det, fast blev ändå riktigt snyggt ihop med mitt armband och den röda pricken på kronan.

Tack för tipset.

Riktigt snyggt! Var har du köpt armbandet?

Sablar! Ida, jag tror du är något på spåret.. tyckte det såg märkligt ut på bilderna, och förstår att du fått en del kommentarer, men för formens skull bytte jag till att ha kronan på vänster sida (på vänster arm) och DIREKT märkte jag skillnad. Jag brukar ta av mig klockan när jag sitter vid min arbetsstation för att det blir obekvämt, men upptäckte direkt att det är kronan som hela tiden varit boven i dramat!!

Får se sedan vad jag tycker om att ha kronan på vänster sida och hur pass intuitivt det visar sig vara men jag gillar också idén att man bara ser blank metall som sticker ut under manschetten på skjortan.

Jag skulle dock vara väldigt intresserad av att bära den som en pendel i ett halsband när jag är hemma och donar och inte vill ha något på armen, alternativt när man är ute i solen och vill ha klockan men kanske inte om handleden (fulaste white linen någonsin).

Ursprungligen av Sjolejonet:

Sablar! Ida, jag tror du är något på spåret.. tyckte det såg märkligt ut på bilderna, och förstår att du fått en del kommentarer, men för formens skull bytte jag till att ha kronan på vänster sida (på vänster arm) och DIREKT märkte jag skillnad. Jag brukar ta av mig klockan när jag sitter vid min arbetsstation för att det blir obekvämt, men upptäckte direkt att det är kronan som hela tiden varit boven i dramat!!

Får se sedan vad jag tycker om att ha kronan på vänster sida och hur pass intuitivt det visar sig vara men jag gillar också idén att man bara ser blank metall som sticker ut under manschetten på skjortan.

Jag skulle dock vara väldigt intresserad av att bära den som en pendel i ett halsband när jag är hemma och donar och inte vill ha något på armen, alternativt när man är ute i solen och vill ha klockan men kanske inte om handleden (fulaste white linen någonsin).

Haha, tack för en underbar kommentar! Kul att du vågade prova!

Ursprungligen av Hans29:

Riktigt snyggt! Var har du köpt armbandet?

amazon.de

1
Bevaka tråden