Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beats X står emot tidens tand

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu använt hörlurarna Beats X i mer än ett år, och det är dags att följa upp resultaten från mitt inledande test. Sedan sist har det nämligen hänt en del missöden och småsaker som påverkar min uppfattning.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-05-17 19:18

Bra artikel och uppföljning
Numera rullar jag runt på de trådade AKG lurar som följde med min Note 8 och Icon X. Är imponerad över Icon X faktiskt

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-05-17 23:53

Valde AirPods men beatsx var väldigt intressanta och fick dem med min ipad men hade redan köpt AirPods då,
Och är nöjd med det valet, att de är trådlösa på riktigt gör att jag faktiskt använder dem.

Det som stör mig något jävulskt är vid promenader eller på joggingturen då sladdarna liksom slår mot underkäken/kinden och skapar ett skrapljud genom hela skallen. Dock grymma stillasittandes. Föredrar dock mina AirPods vid alla tillfällen förutom bullriga miljöer som på ett flygplan.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2018-05-18 13:54

Det borde vara bättre kvalitet med AAC-filer än övriga. Eftersom lurarna själv hantera uppspelningen/dekomprimeringen av ljudet istället för att det ska hanteras på sändarsidan och komprimeras SBC i A2DP-bluetooth-anslutningen vilket leder till ytterligare kvalitetsförlust.

Nu har jag bara spotify så kan inte jämföra med Apple Music. Men jag märker att trådade klart billigare in-ear-lurar låter klart bättre.
Men det kan också bara vara att sladden klarar att leverera mera. Sladdar är framtiden, man kör ju inte trådlöst i serverhallen...

Förövrigt instämmer jag. Kommer fortsätta köra Beats X tills dess uppföljare kommer ut.
Tilläggas att vid kallt väder blir gummit för knapparna tröga och det blir oerhört dålig feedback i knapparna.

Jag älskar mina beats x men det krävdes att jag bytte till de största kuddarna innan jag insåg vilket grymt ljud och bas det var.
När jag hade de små tänkte jag vad är det för skräp jag investerat i?
Då fanns varken bas eller fyllighet, men det krävs att man pressar in dom lite extra i öronen för att få det där riktiga trycket i ljudet.
Lite farligt på promenaderna med hunden dock då jag inte hör om en pansarvagn drar förbi ens.

  • Medlem
  • 2018-05-19 22:58
Ursprungligen av Mackan1984:

Jag älskar mina beats x men det krävdes att jag bytte till de största kuddarna innan jag insåg vilket grymt ljud och bas det var.
När jag hade de små tänkte jag vad är det för skräp jag investerat i?
Då fanns varken bas eller fyllighet, men det krävs att man pressar in dom lite extra i öronen för att få det där riktiga trycket i ljudet.
Lite farligt på promenaderna med hunden dock då jag inte hör om en pansarvagn drar förbi ens.

Då skulle du haft funktionen "omgivnings ljud"
Är riktigt bra på mina icon X

Ursprungligen av PaO:

Då skulle du haft funktionen "omgivnings ljud"
Är riktigt bra på mina icon X

Är för snål för att lägga 2 lax på hörlurar faktiskt.
Därför valde jag bort även AirPods när jag köpte mina beats x.
Men sen är jag sällan på farliga platser med hunden när jag har dom intryckta i örat och skulle jag vara nojig tar jag ju ut en.
Lyssnar ju mest på podcasts på promenaderna så ?
På gymmet är det ju bara gött att slippa omgivningsljud.

Trist uppdatering på min BeatsX-saga

Lurarna slutade igår fungera. Trots att de var fulladdade parkopplade de inte till telefonen, utan blinkade bara ilsket vitt. Jag provade att ladda mer, återställa (powerknapp + volym ned) men inget hjälpte. Till slut fick jag dödförklara dem, och har lämnat in de små rackarna för reklamation.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-15 16:17
Ursprungligen av jakobnilsson:

Trist uppdatering på min BeatsX-saga

Lurarna slutade igår fungera. Trots att de var fulladdade parkopplade de inte till telefonen, utan blinkade bara ilsket vitt. Jag provade att ladda mer, återställa (powerknapp + volym ned) men inget hjälpte. Till slut fick jag dödförklara dem, och har lämnat in de små rackarna för reklamation.

Lagom till airpods 2 kanske visas

Ursprungligen av Json_81:

Lagom till airpods 2 kanske visas

Hehe vi får se!

1
Bevaka tråden