Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inför testet – Andreas är lite småkär i Oneplus 6

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den sjätte uppstickartelefonen känns som en förfinad version av föregångaren som hänger på moderna trender, på gott och ont.

Läs hela artikeln här

Hur blir bilderna jämfört med 5T? Är det ungefär lika eller någon förbättring?

För dyr nu, tycker jag.

Visst har den blivit dyrare. Men man får väl se det i relation till andra flaggskepp. Den nya LG G7 Thinq kostar 8500 kr i Sverige. Så OnePlus 6 är trots allt konkurrenskraftig med priset.

  • Medlem
  • 2018-05-22 05:16
Ursprungligen av johnh3:

Visst har den blivit dyrare. Men man får väl se det i relation till andra flaggskepp. Den nya LG G7 Thinq kostar 8500 kr i Sverige. Så OnePlus 6 är trots allt konkurrenskraftig med priset.

IMO är G7 årets minst prisvärda lur och OP6 precis som OP5 årets mest prisvärda lur ?

Innehåll i kartongen.

Är det som det var i min 5T att det finns ett skärmskydd ditsatta av fabriken och att men får med ett bumper skydd?

Ursprungligen av Kanugaett:

Är det som det var i min 5T att det finns ett skärmskydd ditsatta av fabriken och att men får med ett bumper skydd?

Jag sökte informationen själv.
Ja det finns med i kartongen.

/Robban

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-05-28 11:03
Ursprungligen av Kanugaett:

Jag sökte informationen själv.
Ja det finns med i kartongen.

/Robban

Snabbt jobbat! Ja precis, skärmskyddet är applicerat på telefonen och man får ett telefonskal i plast också. Jag skulle dock rekommendera att man lägger till de betydligt trevligare skalen som går att köpa i Oneplus webshopp, ser mycket trevligare ut och har material som gör telefonen mer greppvänlig och inger mer premiumkänsla.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-05-30 12:34

Ytterligare anledning att inte överge iPhone

https://www.phonearena.com/news/oneplus-6-fac...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-05-30 14:16
Ursprungligen av Innis:

Ytterligare anledning att inte överge iPhone

https://www.phonearena.com/news/oneplus-6-fac...

Jag testade samma sak med Oneplus 5T och där gick det inte att lura systemet med foto på en platta, men det går säkert om man skriver ut en riktigt bra bild. Men Oneplus har sagt redan från början att den funktionen är till för bekvämlighet, den har aldrig marknadsförts som ett alternativ till Face ID. Jag tycker det är grymt smidigt att låsa upp med ansiktet istället för fingeravtryck och det är bara som alternativ till det jag använder funktionen.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2018-05-31 12:03

Jag slog av upplåsningen med ansiktet rätt snabbt. Visst det är smidigt men jag blev misstänksam när det nästan räcker att snegla på skärmen från en halvmeter bort för att låsa upp. Jag ger numera telefonen fingret istället.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-05-31 16:08
Ursprungligen av flygarn:

Jag slog av upplåsningen med ansiktet rätt snabbt. Visst det är smidigt men jag blev misstänksam när det nästan räcker att snegla på skärmen från en halvmeter bort för att låsa upp. Jag ger numera telefonen fingret istället.

Ja det är inte en funktion man ska använda om man vill uppnå maximal säkerhet. För min del uppskattar jag möjligheten att kunna ha telefonen liggande på soffbordet och bara vinkla den uppåt lite för att låsa upp, med Iphone X måste jag mer eller mindre ställa mig rakt ovanför den. Men det är som sagt bara en bekvämlighetsfråga, det tar inte oändligt mycket tid eller ansträngning att lyfta upp telefonen och använda fingeravtrycksläsaren, det är snarare en prioriteringsfråga mellan säkerhet och bekvämlighet.

1
Bevaka tråden