Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videotjänsternas personliga rekommendationer funkar inte

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Videotjänster som Netflix satsar mycket på att ge användarna personliga rekommendationer, men en studie visar att få av användarna tar till sig materialet.

Läs hela artikeln här

Jag betalar just nu för Netflix. Brukade ha HBO också, men gav upp efter ett tag. Tittar otroligt lite på tv, fullt upp med ettåringen hemma tydligen. Kommer starta upp den igen för jag har grejer jag vill se klart på nån gång.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-05-22 09:17

Jag hatar de personliga rekomendationerna jag får.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-05-22 09:58

Fattar inte varför netflix envisas med att rekommendera en massa jag redan sett.
Särskilt om jag sett det på netflix men även om jag bara betygsatt tycker jag borde räcka för att inte få det som rekommendation.

Det är sällan jag tittar på något någon har tipsat mig om. Jag skummar igenom nätet och tar det som faller mig in.

Ursprungligen av Json_81:

Fattar inte varför netflix envisas med att rekommendera en massa jag redan sett.
Särskilt om jag sett det på netflix men även om jag bara betygsatt tycker jag borde räcka för att inte få det som rekommendation.

Netflix har så lite film/serier så dom måste tipsa om saker du redan sett. Annars blir det inget kvar att tipsa om. Gillade inte heller det. Mitt hat mot Netflix gick så långt att jag sa upp det. Första och andra året när Netflix var nytt fanns det en hel del bra skit. Sedan gick det tyvärr utför i mitt tycke!

Ursprungligen av Json_81:

Fattar inte varför netflix envisas med att rekommendera en massa jag redan sett.
Särskilt om jag sett det på netflix men även om jag bara betygsatt tycker jag borde räcka för att inte få det som rekommendation.

Jag tycker också det känns så himla dumt. De borde ju fatta på alla sätt att jag inte vill se på samma saker igen. När jag har sett på något i deras bibliotek borde det liksom vara avbokat och sen inte kunna dyka upp som tips, förutom om det dykt upp nya avsnitt.

Ursprungligen av amandareventlid:

Jag tycker också det känns så himla dumt. De borde ju fatta på alla sätt att jag inte vill se på samma saker igen. När jag har sett på något i deras bibliotek borde det liksom vara avbokat och sen inte kunna dyka upp som tips, förutom om det dykt upp nya avsnitt.

Ni vet att det gjorde det från början? Var sällan man fick tips på saker man redan hade sett.

Jag kollar väldigt mycket på strömmande tjänster, minst ett avsnitt om dagen i alla fall, men jag delar på konton med min familj. Jag betalar familjeabonnemang för Netflix och min syster betalar för HBO. Jag har varit lite sugen på att testa Amazon också men måste i sådana fall göra mig av med någon strömmande musiktjänster. Jag tycker att rekommendationerna ibland kan vara bra men oftast letar jag upp sånt jag vet att jag vill se eller som jag har blivit tipsad om.

Ursprungligen av amandareventlid:

Jag kollar väldigt mycket på strömmande tjänster, minst ett avsnitt om dagen i alla fall, men jag delar på konton med min familj. Jag betalar familjeabonnemang för Netflix och min syster betalar för HBO. Jag har varit lite sugen på att testa Amazon också men måste i sådana fall göra mig av med någon strömmande musiktjänster. Jag tycker att rekommendationerna ibland kan vara bra men oftast letar jag upp sånt jag vet att jag vill se eller som jag har blivit tipsad om.

Haha, 1 avsnitt om dagen är ju skitlite!

Prime video hade jag senast! Där får man inte vara kinkig på vad man ser. Dom tar in allt sådant där som ingen visste fanns! På gott och ont! Appen på ATVn är hemsk.

Ursprungligen av SweSG:

Haha, 1 avsnitt om dagen är ju skitlite!

Prime video hade jag senast! Där får man inte vara kinkig på vad man ser. Dom tar in allt sådant där som ingen visste fanns! På gott och ont! Appen på ATVn är hemsk.

Haha, ja men det är mitt minimun om jag har en hektiskt dag! Det är vanligt att jag går hemifrån vid 8 på morgonen och kommer hem runt 21-22 på kvällen. Men om jag kommer hem tidigare ser jag nästan på serier från det att jag kommer hem till att jag går och lägger mig.

Åh, haha det låter rätt spännande, vilka serier har du fastnat för på Prime Video?

Ursprungligen av amandareventlid:

Haha, ja men det är mitt minimun om jag har en hektiskt dag! Det är vanligt att jag går hemifrån vid 8 på morgonen och kommer hem runt 21-22 på kvällen. Men om jag kommer hem tidigare ser jag nästan på serier från det att jag kommer hem till att jag går och lägger mig.

Åh, haha det låter rätt spännande, vilka serier har du fastnat för på Prime Video?

Jag fastnade inte på så många serier. Såg S02 av Fear the Walking Dead och skulle se S03. Blev stopp då den inte gick att se i Sverige! :/ The Grand Tour S01 och S02. Annars höll jag mig till kassa skräckfilmer! Har sagt upp tjänsten nu dock!

De har ju för lite material för att det ska fungera.
Som Netflix, typ nästan allt nytt rekommenderas, i alla fall känns det så.

Jag har gömt undan Netflix i en mapp på min ATV. Är så trött på att drunkna i förslag... Appen åker fram när barnen är här, inte annars. Netflix’ rekommendationer påminner om den här seriestrippen, fast med texten: ”You just saw Sci-Fi, wanna see Sci-Fi?”

Jag använder inte strömmande video. Jag köper UHD Blu-ray.

Ursprungligen av TheiPad:

Jag använder inte strömmande video. Jag köper UHD Blu-ray.

Rippar du in dom till ett filmbibliotek eller spelar du från skiva? Börjat köra Infuse igen. Nu klarar ju ATVn av att byta framerate efter material.

Bilderna är tagna med kamera mot TV:n så ser sådär ut. Svårt att få det bra! La inte ned alltför mycket tid heller.

Jag kör Kodi i vanliga fall dock!

Filmtjänster har lite att lära tyvärr. Kodi, Plex, Infuse m.m. ser alla bättre ut och fungerar bättre också.

Senast redigerat 2018-05-23 12:04
Ursprungligen av SweSG:

Rippar du in dom till ett filmbibliotek eller spelar du från skiva? Börjat köra Infuse igen. Nu klarar ju ATVn av att byta framerate efter material.

https://i.imgur.com/3mLHwAY.jpg

https://i.imgur.com/eYiXwtp.jpg

https://i.imgur.com/lgkDEBG.jpg

Bilderna är tagna med kamera mot TV:n så ser sådär ut. Svårt att få det bra! La inte ned alltför mycket tid heller.

Jag kör Kodi i vanliga fall dock!

Filmtjänster har lite att lära tyvärr. Kodi, Plex, Infuse m.m. ser alla bättre ut och fungerar bättre också.

Kör från skiva.

Ursprungligen av TheiPad:

Kör från skiva.

Det är något speciellt med skivor. Jag har hatkärlek till dom! Jag strippar ned allt till bara filmfilen och slänger in den på en server som delar ut till prylarna här hemma. Då får jag det bästa av allt. Bra ljud. Bra bild. Bara klicka på filmen/serien jag vill se. Lite jobb bakom allt dock. Värt i mitt tycke.

Tjänster har jag svårt för. Är dock otrogen med dom ibland. Blir lika förbannad varje gång jag testar dom dock

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-05-25 09:35
Ursprungligen av Json_81:

Fattar inte varför netflix envisas med att rekommendera en massa jag redan sett.
Särskilt om jag sett det på netflix men även om jag bara betygsatt tycker jag borde räcka för att inte få det som rekommendation.

Det tolkar jag som ett bevis på funktionen inte fungerar.

1
Bevaka tråden