Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Patriarkatets fel att vi missförstår digitaliseringen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Allt ska digitaliseras, från kalsonger till tandborstar och kaffekoppar. Allt ska bli smart och digitalt men vilken nytta göra det och varför är vi så dåliga på det?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-05-24 07:40

Inget intressant tycker jag. Det är ju inte så att man tänkte fram Internet som ett verktyg för att rubba maktbalansen.
En touchskärm på kylskåpet tycker jag också är helt onödigt. Men den "tekniska lösningen" kan få någon annan att komma på en annan sak som är mycket användbar. Uppfinningar/lösningar sker i steg, inte ett hopp till en färdig och bra/användarvänlig lösning. Mellanstegen med tekniska lösningar, som inte har så mycket med behovet att göra, behövs också på stegen mot framgång.

Ursprungligen av kenjon:

Inget intressant tycker jag. Det är ju inte så att man tänkte fram Internet som ett verktyg för att rubba maktbalansen.
En touchskärm på kylskåpet tycker jag också är helt onödigt. Men den "tekniska lösningen" kan få någon annan att komma på en annan sak som är mycket användbar. Uppfinningar/lösningar sker i steg, inte ett hopp till en färdig och bra/användarvänlig lösning. Mellanstegen med tekniska lösningar, som inte har så mycket med behovet att göra, behövs också på stegen mot framgång.

Nej, visst vissa saker kommer nog människor komma på hur man ska använda på "rätt sätt" eller vad det finns för potential. Teknik påverkar ju våra möjligheter men vi påverkar ju även hur teknik kan användas. Alltså att vi använder den till helt andra saker än vad den kanske var menad för. Men jag ser det som att denna process – där tekniken når sin potential – kommer ske mycket fortare om vi faktiskt börja prata mycket om användarbehov. Och att vi kommer hitta mycket ny teknik genom att få en större förståelse för vad teknik kan hjälpa oss med.

1
Bevaka tråden