Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi vill ha robotar till hjälp i hemmet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fler än varannan svensk vill ha robotar i hemmet för att underlätta hushållsarbetet. Högst upp på önskelistan finns robotdammsugaren, men många drömmer om att robotarna ska ta över även andra sysslor.

Läs hela artikeln här

Har redan två robotdammsugare, en till varje våning. Hade jag en gräsmatta vore robotgräslipparen ett givet inköp.

Önskar mig en "butler" som kan hämta grejer till mig och bara allmänt dyka upp vid behov. Samma butler kanske kan lyckas tvätta/putsa fönster och fylla/tömma diskmaskinen?

Är också mycket intresserade av Sonys husdjur Aibo eller något liknande. Har iof riktiga husdjur redan, men den är ändå frän.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-05-23 12:19

Jag har en robotdammsugare, har funderat på en till för nedervåningen men inte kunnat motivera det då det är mindre jobb att dammsuga manuellt där och inte blir i närheten av lika dammigt.

Har ingen robot i dagsläget, men tanken är väl att en robotdammsugare samt robotgräsklippare ska inhandlats när man väl flyttat till hus ?

Jag har en Sphero BB8 hemma.

En sexbot kanske? Dom kan se riktigt läckra ut nuförtiden!

Ursprungligen av TheiPad:

Jag har en Sphero BB8 hemma.

Den är fantastisk!

Ursprungligen av Ida Blix:

Den är fantastisk!

Jag vet! Och man kan programmera den med Swift Playgrounds på sin iPad!

1
Bevaka tråden