Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så gör vi med GDPR

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inom kort rullar den nya dataskyddsförordningen GDPR ut och så här kommer det att påverka dig som medlem på 99.

Läs hela artikeln här

Så om man inte skrivit några personliga uppgifter på sin profil så finns det inget? Hur gör ni med gamla tävlingar? Vet att jag vann en för 100 år sedan och sa min adress m.m. Alla quiz som kommer upp på torsdagar. Ser ni vilka som svarat på den? Lite nojig ibland vad hemsidor faktiskt ser. Vet att det går att se det mesta nämligen om man bara vill.

För dom som vill få sin konto borttaget, hur hanterar ni detta? Och då menar jag inte byta namn till anon-*blabla.

Kommer även ny lag ”rätten att bli glömd”

Mvh

Ursprungligen av Redaktionen:

Inom kort rullar den nya dataskyddsförordningen GDPR ut och så här kommer det att påverka dig som medlem på 99.

Läs hela artikeln här

Om jag inte godkänner och istället vill ha mitt konto raderat, vart klickar jag då?

Ursprungligen av HenkeJ:

Om jag inte godkänner och istället vill ha mitt konto raderat, vart klickar jag då?

Det går att klicka sig till ett kontaktformulär utan att godkänna det nya avtalet. Du kan förstås redan nu höra av dig om du är intresserad av det.

Ni som har frågor, gör som Andreas uppmanar till i artikeln, hör av er via kontaktformuläret så återkommer vi så snart vi kan.

Tråd rensad. Håll er till ämnet, och ta specifika frågor om GDPR via kontaktformuläret!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-05-23 21:19

Det skulle vara intressant att få (smyg)läsa de borttagna kommentarerna. Jag tänker nämligen att i en allt mer komplicerad värd kommer idioterna bli tokiga..?

Nu kanske denna tråd blir raderad, men det kan jag leva med då jag aldrig fått ett inlägg raderat och då har jag varit med sedan Torgets tid..?

Ursprungligen av xms67:

Det skulle vara intressant att få (smyg)läsa de borttagna kommentarerna. Jag tänker nämligen att i en allt mer komplicerad värd kommer idioterna bli tokiga..?

Nu kanske denna tråd blir raderad, men det kan jag leva med då jag aldrig fått ett inlägg raderat och då har jag varit med sedan Torgets tid..?

Vi hänvisar till kontaktformuläret eftersom det egentligen är ett ärendehanteringssystem som gör det möjligt för oss att hantera administrativa förfrågningar på bästa sätt. Så det handlar enbart om att vi vill se till så att det går rätt till och undvika den röra som uppstår med många olika kommunikations- och kontaktvägar.

Senast redigerat 2018-05-24 01:21
Ursprungligen av xms67:

Det skulle vara intressant att få (smyg)läsa de borttagna kommentarerna. Jag tänker nämligen att i en allt mer komplicerad värd kommer idioterna bli tokiga..?

Nu kanske denna tråd blir raderad, men det kan jag leva med då jag aldrig fått ett inlägg raderat och då har jag varit med sedan Torgets tid..?

Jag hann läsa dom. Var inget av värde. Någon som klagade och ville bli borttagen typ. Är la inte riktigt det som tråden var tänkt för. Helt rätt i mitt tycke.

Enkel och tydlig instruktion! GDPR är inte så svårt, det är sunt förnuft och ni verkar ha lagt er på rätt nivå

1
Bevaka tråden