Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1Password 7 är släppt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu verkar det som om 1Password 7 är släppt. Tyvärr så tvingar dom mig över till deras prenumerationstjänst. Men sådant får man väl tåla. Det kostar ju att utveckla program och att man ska få programmet resten av livet gratis är nog inte rimligt.

https://blog.agilebits.com/2018/05/22/1passwo...

#nyhetstips

Men man kan välja mellan prenumeration och köp?

Citat:

1Password 7 is included free for everyone with a 1Password membership. Simply unlock 1Password after downloading and you’re good to go.

Those of you with a standalone license for version 6 will be prompted to subscribe or purchase a license when 1Password 7 first opens. Licenses will cost $64.99 but are available during our launch special for only $49.99. Licenses are per-person, per-platform so you can use your single license on as many Macs as you have. 1Password 7 for Windows will be released next week as a separate purchase.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-05-25 09:07
Ursprungligen av primu[s]®:

att man ska få programmet resten av livet gratis är nog inte rimligt.

Jag har betalat för min licens och förväntar mig visst att ha den resten av livet.

Vad innebär det här nu då, måste jag se till att låta bli att uppdatera?
Är på jobbet så har bara windowsversionen tillgänglig nu, där finns ingen uppdatering.

Ursprungligen av Json_81:

Jag har betalat för min licens och förväntar mig visst att ha den resten av livet.

Vad innebär det här nu då, måste jag se till att låta bli att uppdatera?
Är på jobbet så har bara windowsversionen tillgänglig nu, där finns ingen uppdatering.

De flesta mjukvaror kostar pengar. Jag har jobbat i mjukvarubranchen i snart 20 år och vill man ha "gratis" uppdateringar så får man betala supportavtal för dom. Du kan dock fortsätta använda version 6.x tills den går EOL. Efter det så får du nog betala.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-05-25 09:20
Ursprungligen av Json_81:

Jag har betalat för min licens och förväntar mig visst att ha den resten av livet.

Vad innebär det här nu då, måste jag se till att låta bli att uppdatera?
Är på jobbet så har bara windowsversionen tillgänglig nu, där finns ingen uppdatering.

Har du köpt ditt 1Password kommer du aldrig få en uppdatering till version 7 utan att betala igen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-05-25 10:29
Ursprungligen av primu[s]®:

De flesta mjukvaror kostar pengar. Jag har jobbat i mjukvarubranchen i snart 20 år och vill man ha "gratis" uppdateringar så får man betala supportavtal för dom. Du kan dock fortsätta använda version 6.x tills den går EOL. Efter det så får du nog betala.

Ursprungligen av Innis:

Har du köpt ditt 1Password kommer du aldrig få en uppdatering till version 7 utan att betala igen.

Låter bra, tack för svar.

Räknar såklart inte med gratis uppdateringar för evigt, men vill inte bli tvingad in i en ny version som kostar pengar eller ännu värre, prenumeration. Jag är helt nöjd med den versionen jag har.

1
Bevaka tråden