Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmtråden!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skapade denna tråd för några dagar sedan. Såg inte klok ut så tog bort den för lite ändringar. Ser dock inte bättre ut nu heller :/ Jag är bra på att skriva, men inte att få det läsbart! Ni får ta det dock!

Sökte lite lätt på 99 om filmtrådar utan att hitta någon. Säkert missat! Mod får la styra upp det om det finns 99 liknande trådar!

Tänkte vi kunde snacka film här. Få lite tips av varandra på både ny och gammal film! Jag ser mig själv som en ganska stor filmnörd och äter det mesta i filmväg! Ligger dock väldigt mycket åt skräckhållet på film. Ser hellre gammal film än ny. Men ny film fungerar också. Inte ofta dom är bra dock. Händer! Ser ca 500 filmer om året. Så mycket film blir det.

I min förra tråd som jag tog bort la jag in två av mina favoritfilmer, vilket jag kommer göra nu också. Båda är äldre filmer. Men dom har fastnat i mitt minne och jag ser dom lite då och då fortfarande. Mad Max (1979) och The Texas ChainSaw Massacre (1974). Två av mina favoritfilmer! Har dock många.

Ni som har koll på film känner redan till filmerna. För dom som inte har lika bra koll skriver jag några ord om varje film, med några filmdumpar!

Vi börjar med Mad Max (1979). En ganska sorglig och dyster film om en polis som hamnar snett med ett motorcykelgäng. Blir av med familj och vänner. Tar sin bil som vapen (Ford Falcon XB GT Coupe 1973 V8) för att hämnas. Mel Gibson i unga år. Sevärd! Även dom andra filmerna är bra! Nyaste är dock sådär.

The Texas ChainSaw Massacre (1974).

En annan film som ligger mig varmt om hjärtat. Mest för att den är så sjuk! Kostade väldigt lite pengar, och varit en hel del snack om. Blev förbjuden i vissa länder. Många som gillar skräckfilm hyllar denna film. Jag också! Lite motorsågar och sjuka människor med i filmen. Inte så läskig dock. Men det är något speciellt över filmen. Också sevärd i mitt tycke!

Så skriv några ord om film ni gillar eller hatar!

Lägger in helgens senaste sedda filmer! Har inget bra att säga om någon av dom. Undvik!

Victor Crowley (2017)
https://www.imdb.com/title/tt5534434/

Death Wish (2018)
https://www.imdb.com/title/tt1137450/

The Hurricane Heist (2018)
https://www.imdb.com/title/tt5360952/

The Strangers - Prey at Night (2018)
https://www.imdb.com/title/tt1285009/

Jag tänkte faktiskt gå tillbaka på att köpa film och serier på skiva! Tycker det är mycket roligare att spara på. Köpte en ny Xbox One S för film och lite lättare spelande nyss! Filmer och serier på skiva är billigt, och dax att bygga upp ett större bibliotek av film och serier.

Senaste köpen av film var dock sädär.

Divergent (2014)
Insurgent (2015)
Allegiant (2016)

+ en serie:

Gillar Jordskott och ska köpa upp S02 på Blu-ray också. Har dom på filer idag dock. 720p och stereo! Hittade dock S01 billigare på discshop. 79 spänn! Redan beställt på Ginza så får ta den stora smällen

Tänkte gå på filmer på Ultra HD Blu-ray lite smått också.

  • Medlem
  • 2018-06-17 14:50
Ursprungligen av SweSG:

Jag tänkte faktiskt gå tillbaka på att köpa film och serier på skiva! Tycker det är mycket roligare att spara på. Köpte en ny Xbox One S för film och lite lättare spelande nyss! Filmer och serier på skiva är billigt, och dax att bygga upp ett större bibliotek av film och serier.

Senaste köpen av film var dock sädär.

Divergent (2014)
Insurgent (2015)
Allegiant (2016)

https://i.imgur.com/Xk45TEX.jpg

+ en serie:

https://i.imgur.com/xNJCTqo.png

Gillar Jordskott och ska köpa upp S02 på Blu-ray också. Har dom på filer idag dock. 720p och stereo! Hittade dock S01 billigare på discshop. 79 spänn! Redan beställt på Ginza så får ta den stora smällen

Tänkte gå på filmer på Ultra HD Blu-ray lite smått också.

Spännande
Har sjäv ca 12 hyllmeter DVD och Blu-ray ?

Ursprungligen av PaO:

Spännande
Har sjäv ca 12 hyllmeter DVD och Blu-ray ?

Har en hel del filmer på DVD och Blu-ray själv. Dock stannat av ett tag tyvärr. Blir lite av en nystart!

  • Medlem
  • 2018-06-18 22:17
Ursprungligen av SweSG:

Har en hel del filmer på DVD och Blu-ray själv. Dock stannat av ett tag tyvärr. Blir lite av en nystart!

Förståelse för det
De senaste åren har jag köpt i Google Play för smidigheten
När det gäller Blu Ray är jag mest imponerad av ljudet faktiskt ?

Ursprungligen av PaO:

Förståelse för det
De senaste åren har jag köpt i Google Play för smidigheten
När det gäller Blu Ray är jag mest imponerad av ljudet faktiskt ?

Köpt en hel del musik på Google Play. Filmköp har det dock varit dåligt med där. Apple har jag la köpt ett 50-tal filmer på dock. Även musik har jag köpt där också.

Köpte min första Ultra HD Blu-ray igår. På skiva då. Film/serier i 4k har jag dock på filer. Så inget nytt för mig.

Jag brukar köpa runt 10 filmer i månaden, och 10 musikskivor! Rippar av vissa, andra vill jag bara spara på. Lite av en samlare!

Har dock tjänster också. Viaplay och Spotify just nu. Tycker nivån är låg på dom tyvärr! Men skönt ibland när man bara vill slötitta på en serie.

  • Medlem
  • 2018-06-19 04:59
Ursprungligen av SweSG:

Köpt en hel del musik på Google Play. Filmköp har det dock varit dåligt med där. Apple har jag la köpt ett 50-tal filmer på dock. Även musik har jag köpt där också.

Köpte min första Ultra HD Blu-ray igår. På skiva då. Film/serier i 4k har jag dock på filer. Så inget nytt för mig.

https://i.imgur.com/pZWKSh5.jpg

Jag brukar köpa runt 10 filmer i månaden, och 10 musikskivor! Rippar av vissa, andra vill jag bara spara på. Lite av en samlare!

Har dock tjänster också. Viaplay och Spotify just nu. Tycker nivån är låg på dom tyvärr! Men skönt ibland när man bara vill slötitta på en serie.

Då har du en imponerande samling ?

Ja musik på Blu Ray gillar jag med
Adele från Royal Albert Hall och Scorseses Rolling Stones på hög volym är en favorit

25 filmer var det bara på Apple:

Alien (1979)
Aliens (1986)
Alien3 (1992)
Alien - Resurrection (1997)
The Babadook (2014)
Bonnie and Clyde (1967)
Bonnie and Clyde (1967) Har två av dom av någon underlig anledning!
The Book of Eli (2010)
The Conjuring (2013)
Divergent (2014)
Insurgent (2015)
Interstellar (2014)
Jaws (1975)
Life (2017)
Mad Max - Fury Road (2015)
Leatherface - Texas Chainsaw Massacre 3 (1990)
A Nightmare on Elm Street (2010)
The Texas Chainsaw Massacre (1974)
The Texas Chainsaw Massacre (2003)
Texas Chainsaw 3D (2013)
The Return of the Texas Chainsaw Massacre (1994)
The Towering Inferno (1974)
Twilight (2008)
The Twilight Saga - Breaking Dawn - Part 1 (2011)
The Twilight Saga - Breaking Dawn - Part 2 (2012)

Passar på att lägga in lite utspridda bilder jag postat i andra trådar här på 99. Är ju en filmtråd så samlar ihop dom till ett ställe!

Infuse på ATVn:

Kodi på dator:

Finns många sätt att se film, och jag kör alla!

Kodi är dock kärlek <3!

Senast redigerat 2018-06-23 17:28

Kan tala om hur läget på min nystart ser ut på filmköp! Sedan jag köpte den där Xbox One S har jag köpt 116 filmer på Blu-ray och Ultra HD Blu-ray! Jag ligger i! Köpte även en ny spelare för 4k. Samsung UBD-M9500 Smart 4K UHD Blu-ray spelare + en vanlig Blu-ray spelare. Sony BDP-S6700. Helt nytt ljud också. Ett högtalarsystem från Dali + en receiver från Denon. Denon AVR-X2500H.

Tänkte jag skulle ta och lägga upp lite bilder på allt snart. Ligger efter i tråden senaste inköp! Verkar inte som mina köp går hem tyvärr. Kanske är tråkigt idag när folk köper annat!

Lite synd att denna tråd går småkasst då jag älskar att snacka film :/ Jag är dock bra att snacka med mig själv

  • Medlem
  • 2018-08-27 21:15
Ursprungligen av SweSG:

Kan tala om hur läget på min nystart ser ut på filmköp! Sedan jag köpte den där Xbox One S har jag köpt 116 filmer på Blu-ray och Ultra HD Blu-ray! Jag ligger i! Köpte även en ny spelare för 4k. Samsung UBD-M9500 Smart 4K UHD Blu-ray spelare + en vanlig Blu-ray spelare. Sony BDP-S6700. Helt nytt ljud också. Ett högtalarsystem från Dali + en receiver från Denon. Denon AVR-X2500H.

Tänkte jag skulle ta och lägga upp lite bilder på allt snart. Ligger efter i tråden senaste inköp! Verkar inte som mina köp går hem tyvärr. Kanske är tråkigt idag när folk köper annat!

Lite synd att denna tråd går småkasst då jag älskar att snacka film :/ Jag är dock bra att snacka med mig själv

Har grottat ner mig i Marvel
Såg senast Infiniti wars
Riktigt bra ?

Filmtips x3 i denna ordning

The Post
Alla presidentens män
Secret man

Från Pentagon papers till Deep Throat ?

Meryl Streep
Tom Hanks
Robert Redford
Dustin Hoffman
Till sist Liam Neeson

Min lista för 31 days of horror är klar:

1. Halloween (1978)
2. Hellbound - Hellraiser 2
3. A Nightmare on Elm Street 3 - Dream Warriors (1987)
4. Alien (1979)
5. Dracula's Dog (1977)
6. The Texas Chainsaw Massacre (1974) - 40th Anniversary
7. Evil Dead (1981)
8. The Hills Have Eyes (2006)
9. Trick 'r Treat (2007)
10. Exorcisten (1973)
11. Poltergeist (1982)
12. The Birds (1963)
13. Friday the 13th (1980)
14. Christine (1983)
15. The Amityville Horror (1979)
16. Stigmata (1999)
17. Shocker (1989)
18. Carrie (1976)
19. Night of the Living Dead (1968)
20. The Thing (1982)
21. The Blob (1988)
22. Pet Sematary (1989)
23. Children of the Corn (1984)
24. Hatchet 2 (2010)
25. Cannibal Ferox (1981)
26. Wrong Turn (2003)
27. Jaws (1975)
28. The Descent (2005)
29. Låt den rätte komma in (2008)
30. The Witch (2016)
31. Halloween (2007)

Många av filmerna är riktigt bra!

Kan rekommendera filmen "Återkomsten" av Andrej Zvjagintsev på svtplay.
Stark drama som handlar om en pappa till 2 pojkar som kommer hem efter att ha varit borta under större delen av deras liv, och hur han försöker skapa en nära relation med pojkarna. Fantastisk rollprestation av barnen i synnerhet Ivan Dobronravov

Movies iTunes: T-34 (den berömda ryska stridsvagnen från andra världskriget) Rysk action film. Väldigt spännande och bra gjord med häftiga effekter. Ryssar pratar ryska och tyskar tyska. Sevärd!

Jag har faktiskt börjat pilla med min lista för 31 Days of Horror 2019. Redan gått ett år!

1
Bevaka tråden